تشکیل اتحادیه واحد کشوری و انسجام بیشتر فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3912271
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸

تشکیل اتحادیه واحد کشوری و انسجام بیشتر فعالیت‌های قرآنی

انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور به‌ صورت غیرمتمرکز و استانی در مشهد برگزار شد.

تشکیل اتحادیه واحد کشوری و انسجام بیشتر فعالیت‌های قرآنیبا شیوع ویروس کرونا در کشور و لغو بسیاری از مراسم و گردهمایی‌ها، انتخابات هیئت بازرسی و هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی کشور (ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و تشکیل اتحادیه واحد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روز گذشته، سوم مردادماه، به‌ صورت غیرمتمرکز و استانی برگزار شد. در این میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز میزبان برگزاری این انتخابات بود که به ‌طور همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

ضرورت ایجاد وحدت رویه برای جبران نقایص حوزه قرآن

حجت‌الاسلام مهدی مقامی، عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن‌ کریم و سیره در مشهد، در حاشیه برگزاری مراسم انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور نیازمند یک وحدت رویه و تشکل‌های متحد است تا بتوانیم این نقصان بزرگ و عقب‌ماندگی که در حوزه قرآنی سطح کشور داریم را به سر منزل مقصود برسانیم

وی با اشاره به مطالبات رهبری در خصوص مباحث قرآنی در سطح کشور و جهان اسلام، ابراز کرد: قطعاً مطالبات مردم، مسئولان، دلسوزان، علاقه‌مندان و ارادتمندان به ساحت مقدس قرآن کریم این است که آثار فعالیت‌های قرآنی باید در جامعه مشهود باشد و این امر ضمن عمومیت یافتن در جامعه ضرورت دارد نسبت به گذشته بیشتر گسترش یابد و علاوه بر همه مردم ایران، جهان اسلام را نیز فراگیرد.

مقامی گفت: متأسفانه در روالی که تاکنون بوده شاید بسیار جای سؤال و تأسف وجود دارد. با ایجاد وحدت رویه بین این دو اتحادیه و گرد هم آمدن جمعی از مفاخر در اتحادیه واحد کشوری امید است مسئولان امر و منتخبان، حرکت جدید و منسجمی را در بخش فعالیت‌های قرآنی آغاز کنند.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت و تدبر در سیره خراسان رضوی بیان کرد: قطعاً همه دستگاه‌های قرآنی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... در این راستا مسئول هستند و باید دست به دست هم دهند تا برای گسترش فرهنگ قرآن و عترت نهایت حمایت را از این اتحادیه جدید و پرکار داشته باشند. امید است هم‌افزایی و همگرایی که از ادغام این دو اتحادیه و تشکیل اتحادیه واحد کشوری به وجود خواهد آمد، منشأ خیرات و برکات فراوانی در حوزه خدمت‌رسانی به ساحت مقدس قرآن باشد.

حضور 6 نامزد از خراسان‌رضوی در انتخابات

در ادامه حجت‎الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حق رأی 36 نماینده از خراسان رضوی گفت: 6 نفر از استان نامزد اولین دوره انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور شدند. انتخابات هیئت مدیره و بازرسان مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سراسر کشور با حضور 595 نفر در سراسر کشور انجام شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی افزود: هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها سال ۹۷ برگزار شد و برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری برای اولین‌ بار 3 مردادماه صورت گرفت که در فرآیند این انتخابات، 66 نفر برای هیئت مدیره و 15 نفر برای هیئت بازرسی کاندید شده‌اند.

کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه در کل کشور در مجموع 81 نفر برای این انتخابات کاندید شده‌اند، گفت: از استان خراسان رضوی نیز 6 نفر نامزد انتخابات شده‌اند و 36 نفر در استان نیز به نمایندگی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان به نامزدهای هیئت مدیره اتحادیه کشوری رأی دادند. مقدمات برگزاری این مراسم فراهم شد و این انتخابات از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز سوم مردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. تلاش‌ها برای تشکیل اتحادیه فراگیر از سوی دو دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان به‌عنوان ستاد اجرایی انتخابات وارد عمل شد.

تمرکز اعتبارات در اتحادیه مدغم به نفع مؤسسات قرآنی است

در ادامه حجت‌الاسلام حجت مجیدی‌بیلندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به انسجام در اتحادیه واحد کشوری گفت: اختصاص یافتن اعتبارات به‌صورت متمرکز و واحد به نفع مؤسسات قرآنی و مردم خواهد شد. سوم مرداد شاهد برگزاری انتخابات اتحادیه واحد کشوری بودیم. بعد از رایزنی‌هایی که در سطح کشور انجام شد و بعد از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این زحمت را پذیرفتند تا به‌عنوان مجری برگزاری انتخابات باشند، خوشبختانه این انتخابات با شوق و شور زیادی در خراسان رضوی برگزار شد. اتفاقی که قرار است بیفتد این است که از پراکندگی که در سطح اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی که در سطح کشور وجود دارد به انسجام و یک واحد کشوری برسیم که این نیز نویدبخش ارتقای سطح کیفیت مؤسسات و سطح توانمندی مدیران و مربیان خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی بیان کرد: امیدوار هستیم افرادی که در این انتخابات رأی می‌آورند، سعی کنند در مسیر اتحادیه واحد کشوری قدم بردارند و مشکلاتی که در مسیر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی وجود دارد با مدیریت این افراد برطرف شود. در این انتخابات نکته حائز اهمیت این است که امروز شاهد بلوغ شور و شعور مدیران مؤسسات بودیم که در ساعات اولیه رأی‌گیری حضور یافتند و این نیز نوید‌‌بخش رفع بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌هاست.

مجیدی‌بیلندی در خصوص تخصیص اعتبارات پس از ادغام اتحادیه ابراز کرد: در بحث اعتبارات پیش از این اعتبارات به دو بخش تقسیم می‌شد، اما از امروز به بعد طبق توافقاتی که در کل کشور و در سطح هیئت وزیران و وزارت ارشاد صورت گرفته است، اختصاص اعتبارات به‌صورت متمرکز و واحد خواهد بود که این نیز به نفع مؤسسات قرآنی و مردم خواهد شد. اگر در یک کلمه بخواهم این اتفاق مبارک را توصیف کنم این است که این انتخابات و در واقع این حضور مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور و زحماتی که مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور کشیده‌اند، به نفع مردم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha