اعلام ویژه‌برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه ولایت
کد خبر: 3913929
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

اعلام ویژه‌برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه ولایت

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی و نهادهای زیر مجموعه آن را در دهه ولایت با محور حمایت از اقشار بی‌بضاعت در سراسر کشور اعلام کرد.

اعلام ویژه برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه ولایتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی‌، به نقل از آستان‌نیوز، محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، از برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت بنیاد کرامت رضوی خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای این ایام طراحی شده بود که به دلیل مصوبات جدید ستاد مبارزه با کرونا، تبدیل به برنامه‌های قابل اجرا در فضای مجازی شد.

وی با ذکر ویژه‌برنامه‌های معاونت اجتماعی بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: با آغاز موج دوم کرونا، به فرموده رهبر معظم انقلاب و امریه تولیت آستان قدس رضوی طرح «نهضت تعاون و احسان» در طول دهه ولایت اجرا می‌شود.

استاد‌آقا اضافه کرد: در دومین مرحله از اجرای طرح‌های کمک به نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در 31 استان کشور با تخصیص اعتباری به میزان 20 میلیارد تومان از سوی آستان قدس رضوی و با مشارکت خادمیاران و خیران به همین میزان آغاز می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از افتتاح طرح‌های مسکونی این بنیاد خبر داد و گفت: 34 واحد مسکونی ویژه محرومان در روستای چم‌‎مهر شهرستان پل‌دختر از استان لرستان آماده شده است که تا عید غدیر طی مراسم افتتاحیه‌ای در این استان، به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی‌ توزیع غذای گرم در شب‌های دهه ولایت را از دیگر برنامه‌های این دهه دانست و افزود: هر شب غذای متبرک حضرت رضا(ع) به میزان 10 هزار پرس توسط خادمیاران رضوی میان اقشار بی‌بضاعت حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان فعالیت‌های دفاتر نذورات و قربانی کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های کشور، گفت: این دفاتر با مشارکت مردم برای نذر قربانی و کمک به مستمندان هر استان فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند که این حرکت خیرخواهانه به روز عید قربان محدود نمی‌شود و تا پایان دهه ولایت تدوام خواهد داشت. به‌عنوان نمونه در استان سمنان هزینه تهیه 110 رأس گوسفند از مسیر نذر جمع‌آوری شده که نسبت به ذبح و توزیع گوشت آن میان نیازمندان در این دهه مبارک اقدام خواهد شد.

استادآقا‌ تدوام تهیه و توزیع اقلام بهداشتی از سوی کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها به‌ویژه در استان‌های وضعیت قرمز را از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها برشمرد که بسته به ظرفیت هر استان غالباً در کنار بسته‌های کمک معیشتی توزیع می‌شوند.

وی به برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی نیز اشاره و تصریح کرد: این مرکز 110 برنامه با محوریت بانوان شامل مراسم خطبه‌خوانی، جشن و مسابقات را در مساجد و حسینیه‌های محلات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به برنامه مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای دهه ولایت ادامه داد: این مجموعه ورزشی هم برای کارکنان، خدام و خانواده‌های آن‌ها، مسابقات ورزشی در رشته‌های انفرادی را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تدارک دیده است.

استادآقا با بیان نحوه اجرای برنامه‌های مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: اکثر برنامه‌های این مؤسسه برای دهه ولایت از جمله کتابخوانی و مسابقات، با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به‌صورت مجازی اجرا می‌شوند.

انتهای پیام
captcha