نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان اعلام می‌شود
کد خبر: 3914313
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
شهریورماه؛

نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان اعلام می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نتایج پانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در شهریورماه اعلام و مرحله دوم این آزمون در آبان ماه جاری برای پذیرفته‌شدگان مرحله اول برگزار خواهد شد.

شهریورماه نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان اعلام می‌شودحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا  از خراسان‌جنوبی، گفت: پانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم پس از دو مرحله لغو شدن به دلیل شیوع کرونا در مردادماه در پنج حوزه آزمونی در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و درمیان برگزار شد، افزود: این آزمون در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به علت شیوع کرونا، تعداد غایبین نسبت به سال گذشته بیشتر بود، تصریح کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این آزمون رعایت شده و تمام شرکت‌کنندگان  با ماسک و دستکش در آزمون حاضر شدند.

سلمانی ادامه داد: مرحله دوم این آزمون شفاهی بوده و در آبان ماه جاری برای پذیرفته‌شدگان مرحله اول برگزار خواهد شد.

وی افزود: اين طرح بر اساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور ساماندهی و تسهيل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرايی كشور به حافظان كلام وحی، اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این آزمون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پذیرفته‌شدگان مدرک معتبر تخصصی حفظ معادل دیپلم تا دکتری را می‌گیرند.

سلمانی ادامه داد: به قبول‌شدگان این طرح، مدرک معتبرِ حفظ با امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای دریافت مدرک درجه ۵ حفظ، تسلط بر خواندن ۱۰ جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات؛ برای دریافت مدرک درجه ۴، خواندن ۲۰ جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات و برای دریافت مدرک درجه ۳، تسلط به خواندن کل قرآن از حفظ همراه با درک معنای آیات ضروری است.

سلمانی با بیان اینکه نتایج این آزمون در شهریورماه اعلام می‌شود، افزود: 242 نفر واجد شرایط شرکت در  آزمون بودند.

وی یادآور شد: در سال‌هایی که این آزمون در استان برگزار شده، تاکنون 32 نفر موفق به اخذ مدرک درجه پنج، 13 نفر درجه چهار، 53 نفر مدرک درجه سه و یک نفر مدرک درجه دو شدند.

انتهای پیام
captcha