روش های جلوگیری از سرقت گوشی
کد خبر: 3915127
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

روش های جلوگیری از سرقت گوشی

اگر تجربه یک بار دزدیده شدن تلفن همراه خود را داشته باشید، حتما می دانید که حس از دست دادن این وسیله دیجیتالی پراستفاده، حسی تلخ و کلافه کننده است. سرقت گوشی یکی از دزدی های خیابانی رایج است و کمتر پیش می آید که بعد از آن به پیدا کردن سارق و به دست آوردن دوباره تلفن همراه امید داشته باشیم. با زیاد شدن این نوع از سرقت های خیابانی، بهترین کار این است که راه هایی را برای کاهش احتمال آن انجام دهید. این فعالیت ها اگرچه تضمینی برای جلوگیری از سرقت نیستند، اما می توانند احتمال آن را تا حد زیادی کاهش دهند.

روش های جلوگیری از سرقت گوشی

اگر تجربه یک بار دزدیده شدن تلفن همراه خود را داشته باشید، حتما می دانید که حس از دست دادن این وسیله دیجیتالی پراستفاده، حسی تلخ و کلافه کننده است. سرقت گوشی یکی از دزدی های خیابانی رایج است و کمتر پیش می آید که بعد از آن به پیدا کردن سارق و به دست آوردن دوباره تلفن همراه امید داشته باشیم. با زیاد شدن این نوع از سرقت های خیابانی، بهترین کار این است که راه هایی را برای کاهش احتمال آن انجام دهید. این فعالیت ها اگرچه تضمینی برای جلوگیری از سرقت نیستند، اما می توانند احتمال آن را تا حد زیادی کاهش دهند. با بعضی از این روش ها در ادامه آشنا خواهید شد.

رجیستر کردن، تازه ترین راهکار برای جلوگیری از سرقت گوشی

طرح رجیستر کردن یا شناسه دار کردن تلفن های همراه، از جدیدترین طرح های واردات موبایل است که یکی از اهداف آن کاهش سرقت بوده است. این طرح در حقیقت برای مبارزه با خرید تلفن همراه قاچاق به وجود آمد. اما مزیت آن برای جلوگیری از سرقت گوشی این است که هنگام خرید، دستگاه با تایید یک کد به نام شما ثبت می شود.

این فرایند باعث می شود هنگامی که سیمکارت دیگری در دستگاه قرار بگیرد، گوشی فعالیتی نداشته باشد. به همین دلیل عملا برای سارق غیرقابل استفاده است.

فعال کردن اپلیکیشن های پیگیری تلفن همراه

اگر نگران سرقت گوشی همراه خود هستید، بهتر است پیش از هر اتفاقی ابزارهای کمکی را نصب کنید تا خیالتان از محفوظ ماندن تلفن همراه راحت باشد. یکی از مهم ترین قابلیت ها برای پیدا کردن تلفن همراه در گوشی های اندرویدی، فعال کردن گزینه  Find my deviceاست.

این قابلیت با کمک جی پی اس به شما کمک می کند که از طریق ایمیل ثبت شده از مکان فعلی گوشی همراه خود با خبر شوید. فعال کردن این گزینه برای گوشی های اندروید از طریق تنظیمات گوشی امکان پذیر است. اگر گوشی همراه شما آیفون است، می توانید اپلیکیشن آن را از اپ استور دریافت و ایمیل خود را با حساب کاربری همگام سازی کنید.

از تلفن همراه در مکان های عمومی استفاده نکنید

سرقت گوشی در خیابان گاهی آنقدر به سرعت و ساده اتفاق می افتد، که حتی تصورش را هم نمی کنید. برای مثال ممکن است گاهی با گذاشتن گوشی روی میز یک رستوران، کار سرقت را برای دزدان خیابان ساده تر کنید یا با قرار دادن آن بر سه پایه موبایل برای عکاسی در مکان های شلوغ، به طور ناخواسته فرصتی مناسب برای سرقت فراهم کنید.

با این حال حتی اگر در مکان های عمومی و جاهای پرتردد همه حواستان به نگهداری از تلفن همراه خود باشد، باز هم ممکن است در غیرمنتظره ترین حالت و در یک لحظه، گوشی همراه شما سرقت شود. اگر عادت به استفاده از تلفن همراه در مکان های پر تردد را دارید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید. مکان های عمومی، خیابان های شلوغ و فضاهایی مانند مترو، پارک های بزرگ و مراکز خرید پر رفت و آمد بهترین کمین گاه برای سارقان خیابانی هستند.

روش های جلوگیری از سرقت گوشی

مکالمه با هندزفری، یکی از بهترین راه های جلوگیری از سرقت گوشی

یکی از بهترین کارهای برای جلوگیری از سرقت موبایل، استفاده از هندزفری برای مکالمه است. تفاوتی ندارد که گوشی شما از کدام برند و چه مدلی دارد. این روزها از هندزفری آیفون تا ساده ترین هندزفری ها را می توانید در بازار با قیمت ها و کیفیت های متفاوت پیدا کنید.

از طرفی بهتر است از قرار دادن گوشی خود در جاهای ناامنی مانند جیب و یا فضاهای باز کیف خودداری کنید.

بالا بودن شیشه اتومبیل در ترافیک، محافظ امنیت گوشی شما

یکی از رایج ترین روش های سرقت گوشی در سال های اخیر، سرقت از داخل ماشین هنگام ایستادن در ترافیک و پشت چراغ های راهنمایی است. این نوع از سرقت هم ممکن است خطرات بیشتری داشته باشد و هم آنقدر سریع اتفاق می افتد که نمی توانید جزئیات آن را به خاطر بسپارید. به همین دلیل بهتر است هنگام ایستادن در ترافیک و هنگامی که شیشه های خودرو باز است، با گوشی خود کار نکنید.

یکی از بهترین لوازم جانبی خودرو که در این شرایط می تواند همراهی برای شما باشد، نگهدارنده موبایل است که وسط داشبورد نصب می شود. با استفاده از این وسیله تلفن همراه شما دورتر از دسترس سارقان خواهد بود.

ایجاد نسخه پشتیبان برای اطلاعات گوشی را فراموش نکنید

دشوارترین مرحله بعد از به سرقت رفتن گوشی همراه، از دست رفتن اطلاعات مورد نیاز است. اطلاعاتی که ممکن است سال ها در گوشی شما جمع آوری شده باشد و دیگر امکان دسترسی به بعضی از آن ها را نداشته باشید. با توجه به بالا رفتن آمار سرقت تلفن همراه، بهتر است یک نسخه پشتیبان از اطلاعات کارت حافظه برای خود ایجاد کنید.

در این صورت حتی اگر تلفن همراه شما به سرقت رفت، اطلاعات خود را از دست نداده اید و می توانید از طریق حساب کاربری ایمیل خود، آن ها را بازیابی و از آن ها استفاده کنید. این  روزها فناوری های ابری بسیاری وجود دارند که می توانید اطلاعات خود را در آن ها بارگذاری کنید و آن ها را برای همیشه ذخیره نگه دارید.

امنیت گوشی را با کارهای کوچک بالا ببرید

گاهی کوچک ترین کارها مانند ایجاد کدهای امنیتی قوی، می تواند یک راه خوب برای جلوگیری از خسارت های بیشتر باشد. با این حال بهترین کار این است که اگر تصمیم به استفاده از گوشی موبایل در خیابان را دارید، مکان های امن و خلوت را انتخاب کنید و با وسواس بیشتری با موبایل خود کار کنید. استفاده از لوازم جانبی با کیفیت مانند هندزفری بلوتوثی می تواند یک راه امن برای مکالمه در فضاهای شلوغ باشد. این لوازم جانبی با کیفیت را می توانید از فروشگاه های آنلاین معتمدی مانند فروشگاه جانبی تهیه کنید.

انتهای پیام
captcha