آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد کهگیلویه‌وبویراحمدی در روز عید غدیر
کد خبر: 3915466
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد کهگیلویه‌وبویراحمدی در روز عید غدیر

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: در روز عید سعید غدیر ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های این استان آزاد شدند.

آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در روز عید غدیر در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 18 مردادماه در آیین آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در روز عید غدیر در یاسوج، این روز فرخنده را دارای فضیلت‌ها و قابلیت‌های فروانی دانست و گفت: اهمیت این روز که از آن به نام عید الله اکبر یاد شده، از آن جهت هست که رسالت نبوی به ولایت علوی گره خورده است.

وی مأموریت‌های سازمان زندان‌ها را بسیار مهم و در عین حال خطیر و سنگین معرفی و تصریح کرد: در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، بازپروری و بازسازی شخصیت زندانیان با هدف بازاجتماعی شدن آنان با ارائه ده‌ها و صدها برنامه فرهنگی و تربیتی، آموزشی و ورزشی، حرفه‌آموزی و اشتغال و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها انجام می‌گیرد که انتظار می‌رود تا همه نهادها و دستگاه‌های مختلف مجموعه زندان‌ها را در انجام این رسالت یاری رسانند؛ چراکه زندانیان بخشی از شهروندان جامعه بوده و غیر از سلب آزادی سایر حقوقش باید محترم شمرده شود و همه مسئولان در قبال این شهروندان باید ادای دین و تکلیف بکنند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد در ادامه یکی از دغدغه‌های خود و دیگر مسئولان سازمان زندان‌ها را غفلت از خانواده زندانیان برشمرد و بیان کرد: ما بر این باوریم که اکثر خانواده‌های زندانی در ارتکاب جرم بستگان خود نه تنها نقشی ندارند، بلکه اطلاعی هم نداشته‌اند؛ بنابراین حساب خانواده‌ها را از زندانیان جدا بدانیم، انگشت اتهام را از آنان برداریم و به آن‌ها کمک کنیم تا برای تأمین حداقلی نیازمندی‌ها دچار آسیب نشوند.

جمیاری با قدردانی از حمایت‌های سازمان زندان‌ها، بنیاد مستضعفان و ستاد دیه کشور، تأکید کرد: در این روز مبارک به نام امیرالمؤمنین(ع) ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد با ترکیب ۱۰۸ مرد و ۲ زن به یاد ۱۱۰ شهید سرافراز آرمیده در این حسینیه و گلزار از زندان آزاد می‌شوند که میزان کل بدهی آنان ۱۱۵ میلیارد تومان بوده که با مداخله کمیته‌های صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان‌ها بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آن از شکات و طلبکاران گذشت و تخفیف اخذ، بیش از ۲۰ میلیارد تومان توسط مددجویان و تسهیلات بانکی و پذیرش اعسار تأمین و با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان این تعداد زندانی آزاد می‌شوند.

همچنین، حجت‌الاسلام سید‌نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که روز به روز این کشور به قله‌های موفقیت، پیشرفت و آبادانی برسد، تصریح کرد: پذیرش ولایت یک روح قدسی می‌خواهد و هر کسی که در او این روح وجود داشته باشد توان پرواز خواهد داشت. کسی که به شناخت ذات ربوبی دست پیدا نکند، نمی‌تواند ادعای ولایتمداری داشته باشد.

وی به ویژگی‌های امام علی‌(ع) پرداخت و ابراز کرد: امام علی‌(ع) عادل بود و بنا بر روایات اگر تمام دنیا را به آن حضرت می‌دادند، یک دانه گندم را از روی ظلم از دهان مورچه نمی‌گرفت. وقتی غدیر و ولایت امام علی‌(ع) فراموش شد، زورمداران، ستمگران، حیله‌گران و دنیاپرستان حاکم شدند. راه نجات بشر، بازگشت به علی(ع) و ولایت و منش و مرام علی(ع) است و راهی جزء بازگشت به حکومت علی‌(ع) نیست.

بنابراین گزارش، سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب معروف «پایی که جا ماند» نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از زمان اسارت و دفاع مقدس پرداخت. در پایان با اهدای گل همراه با برگه آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام
captcha