جشن «اکرام ایتام» در کاشان برگزار شد + عکس
کد خبر: 3915485
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

جشن «اکرام ایتام» در کاشان برگزار شد + عکس

مراسم جشن «اکرام ایتام» همزمان با روز عید سعید غدیرخم با حضور جمعی از مسئولان در مؤسسه خیریه خانه فرشتگان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن «اکرام ایتام» همزمان با روز عید سعید غدیرخم عیدالله الاکبر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان کاشان، مردم و خیرین در مؤسسه خیریه خانه فرشتگان برگزار شد.

روح‌الله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب کاشان در این مراسم با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و تبریک عید سعید غدیرخم، گفت: حقیقت ابلاغ پیام الهی که همانا جانشینی آخرین رسول الهی از سوی پیامبر اکرم(ص) در سرزمین  غدیر خم در حجة‌الوداع پیامبر و در جمع بالغ بر یکصد هزار نفر از مردم به عنوان شاهدان این رویداد تاریخی بود چیزی جز تعیین تکلیف برای بشریت نبود تا دچار سرگردانی نشود.

وی  با تقدیر از نیت خیر نیکوکاران مؤسسه خیریه اطعام الایتام بقیة‌الله الاعظم(عج) کاشان، بیان کرد: توفیق خدمت به ایتام که از وصایای امیر‌المؤمنین علی(ع) در آخرین لحظات عمر مبارکشان بود شامل هر کسی نمی‌شود و عزیزانی که این موهبت عظیم نصیب‌شان می‌شود باید با خدمت صادقانه قدردان این لطف الهی باشند.

تقی چاکری، مدیرعامل مؤسسه خیریه اطعام الایتام بقیة‌الله الاعظم(عج) نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، اظهار کرد: عملیات عمرانی مؤسسه در زمینی بالغ بر سه هزار مترمربع که توسط زنده‌یاد مجتبی کرباسچی در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اهدا شد، آغاز شده است.

وی گفت: در این مؤسسه علاوه بر فرهنگسرا، آشپزخانه و مهمانسرای ایتام، درمانگاه تخصصی ارتوپدی نیز به فعالیت خواهد پرداخت.

یادآور می‌شود، در این آیین به چهار عضو مؤسسه خیریه اطعام الایتام بقیة‌الله الاعظم(عج) مزین به اسامی «فاطمه و زهرا» هدایایی به رسم یادبود اعطا شد.

جواد دهقانی آرانی


برگزاری جشن خیابانی عید غدیر با اجرای گروه سرود «فانوس»


همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر و برگزاری جشن‌های خیابانی در کشور، مراسم جشن غدیر در شهر کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با اجرای سرودهای خیابانی برگزار شد.

اعضای گروه سرود فانوس وابسته به مسجد شهدای کربلا در منطقه ناجی‌آباد، میدان معلم و منطقه باغ تاریخی فین کاشان به اجرای سرود زنده خیابانی پرداختند.

نورافشانی آسمان در این مناطق و اهدای بسته‌های نذری از سوی مجمع فرهنگی شهدای کربلا نیز از برنامه‌های جانبی این مراسم بود که مورد استقبال و شادمانی مردم قرار گرفت.

گروه سرود و همخوانی «فانوس» به سرپرستی معین گل‌محمدی، در ایام شیوع ویروس کرونا در سال جاری در برنامه فرهنگی خود اقدام به انتشار پنج نماهنگ سرود کرد که از شبکه‌های سراسری و  استانی سیما پخش شد.

یادآور می‌شود، به‌زودی از دو نماهنگ این گروه در ایام ماه محرم رونمایی خواهد شد.
 

جواد کریمی
انتهای پیام
captcha