همبستگی و همراهی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است
کد خبر: 3915504
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

همبستگی و همراهی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی گفت: حفظ وحدت و همبستگی میان مردم و مسئولان تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در این جنگ اقتصادی است.

حفظ وحدت، همبستگی و همراهی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور استحجت‌الاسلام و المسلمین یاسر محمدزاده، امام جماعت شهرستان گرمی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: تکلیف مردم در شرایط کنونی هوشیاری، حفظ وحدت، همدلی و یکپارچگی در جامعه است، زیرا کشورt امروزه بیش از هر چیزی به وحدت و همبستگی میان مردم و مسئولان نیاز دارد.
محمدزاده خاطر نشان کرد: بسیاری از دولت‌ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و رونق کسب و کار در شرایطی که با کمبود منابع مواجه هستند، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها روی می‌آورند تا بتوانند هزینه پروژه‌های عمرانی را تامین کنند و این در حالی است که متاسفانه در کشور ما به جای تمرکز روی این راهکار‌های تجربه شده و اجرای آنها، به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که گویی مشکل این کشور توزیع منابع بوده، چراکه اجرای برخی پروژه‌ها که بیش از بیست سال ادامه یافته است، گویی برای حفظ روند تخصیص منابع در بودجه هر ساله نگه داشته شده‌اند، و امید است که دولت در آستانه تدوین بودجه، دقت لازم را در این زمینه به عمل آورد.
وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، از حربه اقتصادی استفاده می‌کند و با تبلیغات سوء و ایجاد بار روانی اقتصادی برای مردم می‌خواهد مردم را نا امید کنند تا اگر بار تحریم‌ها اثری بر زندگی مردم نداشته باشد بار روانی این مساله تاثیر خود را بگذارد.
این کارشناس مذهبی گفت: مطالبات مردم به حق است و باید به گوش دولتمردان برسد، اما درخواست مطالبات حتما نباید با اجتماع در خیابان‌ها صورت گیرد بلکه باید در فضایی آرام از طریق تریبون ها، محفل‌های قانونی، صدا و سیما، خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات به گوش مسئولان برسد.
وی تاکید کرد: اخیرا تصمیماتی از سوی دولت گرفته شده است که موجب بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.
محمدزاده اظهار کرد: به درستی گفته می‌شود که راه مقابله با این فساد اقتصادی، حفظ انسجام و همبستگی ملی است، اما حفظ تداوم و تقویت این انسجام در گرو عملکرد صحیح مسئولان و احساس مسئولیت نخبگان و فعالان سیاسی است.

انتهای پیام
captcha