تجلیل از سادات و توزیع بسته‌های غذایی در املش + عکس
کد خبر: 3915509
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

تجلیل از سادات و توزیع بسته‌های غذایی در املش + عکس

به مناست عید امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، جمعی از سادات شهرستان املش طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به مناست عید امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) از جمعی از سادات شهرستان املش در مراسم نماز جمعه این شهرستان با اعطای هدایا تجلیل شد.

به همین مناسبت نیز از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهید جبار رمضانی و گروه جهادی عمار، تعداد ۱۱۰ بسته غذایی در ایستگاه صلواتی غدیر میان کودکان توزیع شد.

همچنین از سوی هیئت فاطمیون شهرستان املش و با همکاری شرکت طلیعه عمار، ۶۰ بسته معیشتی میان نیازمندان این شهرستان همزمان با روز عید غدیر خم توزیع شد.


گرامیداشت عید غدیرخم در مسجد شهدا


حجت‌الاسلام‌ سجاد رنجبر، کارشناس دینی، 18 مردادماه در مراسم گرامیداشت عید غدیرخم که در مسجد شهدای املش برگزار شد، گفت: غدیر یک واقعه تاریخی صرف نیست؛ برای فهم سایر اتفاقات جهان اسلام تاکنون باید ابتدا غدیر و جریان مقابلش یعنی سقیفه را مورد مطالعه دقیق قرار داد.

وی با بیان اینکه غدیر از ارکان شریعت است، افزود: خداوند در آیه 67 سوره مبارکه مائده می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ؛ اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به‌سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏‌اى و خدا تو را از گزند مردم نگاه مى‌دارد آرى خدا گروه كافران را هدايت نمى‌‏كند» که این آیه نشان‌دهنده اهمیت غدیر و ولایت است.

این کارشناس دینی اظهار کرد: در طول تاریخ، شیعیان در بسیاری از ایام در تنگنا قرار داشتند تا جایی که از بردن نام حضرت علی(ع) محروم بودند که یکی از سخت‌‌ترین این ایام، دوران خلافت بنی‌عباس بود. در همین عصر حاضر نیز شیعیان مظلوم بحرین، نیجریه و عربستان سعودی از برگزاری جشن برای حضرت محروم هستند و حال که خداوند این توفیق را به ما داده است، در راه این امام مظلوم و برای هرچه بهتر برگزار شدن بزرگداشت این عید بزرگ تمام تلاش خود را به‌کار بندیم.

الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام
captcha