کمک ۸۱۰ میلیارد ریالی مردم آذربایجان‌غربی به مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 3915567
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

کمک ۸۱۰ میلیارد ریالی مردم آذربایجان‌غربی به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی بیان کرد: میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال جاری برابر با ۸۱۰ میلیارد ریال بوده است.

کمک 810 میلیارد ریالی مردم آذربایجان‌غربی به مددجویان کمیته امدادعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه 10 درصد جمعیت خانوار استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر تعداد مددجویان کمیته امداد افزایش یافته و در این میان اغلب این مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: در حال حاضر 188 هزار نفر در سطح استان در قالب 90 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و از این تعداد 766 خانواده از سادات هستند که به مناسب عید غدیرخم از این خانواده‌ها با اهدای هدیه دلجویی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شدت فقر در شهرستان‌های استان متفاوت با یکدیگر است، تصریح کرد: در برخی شهرهای استان وضعیت به گونه‌ای است که از هر سه خانوار یک خانوار تحت پوشش هستند.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و خودکفایی این مددجویان در دستور کار جدی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قرار دارد، تصریح کرد: برای همین منظور در یک سال گذشته در حدود سه میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سهندی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در سه ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت 115 میلیارد ریال تسهیلات توامندسازی مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی نیز نقش مهمی برای حمایت از مددجویان دارد، عنوان کرد: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده از مردم در سال جاری برابر با 810 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان در سال جاری تصریح کرد: امسال 6 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج اهدا و به 500 نوعروس مشاوره ازدواج ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha