محمود الشحات؛ وارث تلاوت پدر
کد خبر: 3915955
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
روزنامه «الاتحاد» امارات نوشت:

محمود الشحات؛ وارث تلاوت پدر

روزنامه الاتحاد امارات با انتشار مطلبی درباره محمود شحات از قاریان مصری نوشت: قاری جوان محمود الشحات محمد انور از مشهورترین قاریان کنونی است. او با بهره‌مندی از محضر پدرش قرآن را حفظ کرد.

به گزارش ایکنا، الاتحاد نوشت: قاری جوان محمود الشحات محمد انور، از مشهورترین قاریان کنونی و ملقب به «کوچکترین سفیر تلاوت» است و شنوندگان صوتش او را وارث تلاوت پدر و ادامه‌دهنده راه قاری مرحوم شحات انور می‌دانند.

محمود الشحات در 10 سپتامبر 1984 در روستای «کفر الوزیر» از توابع شهر «میت غمر» استان دقهلیه متولد شد و در محضر پدرش، در حالی که 12 سال داشت، قرآن را حفظ کرد.

محمود الشحات که در مسابقات بین‌المللی قرآن وزارت اوقاف مصر رتبه نخست را به دست آورده است، می‌گوید: پدرم خیلی سعی داشت من و پنج برادرم حافظ قرآن شویم و با وجود مشغله زیاد و سفرهای متعدد، بر حفظ قرآن فرزندانش نظارت می‌کرد. تجوید را در 14 سالگی آغاز کردم و برای نخستین بار در 16 سالگی به یکی از محافل دینی در زادگاهم دعوت شدم و به خاطر تقدیر از اهالی روستای محل سکونتم، پولی نگرفتم.

او در الازهر نیز تحصیل کرده است و در سال 2004 موفق به اخذ لیسانس مطالعات اسلامی و عربی از این مرکز شد. این قاری مصری تحصیلاتی در علوم قرآنی و قرائات نیز دارد. الشحات به مرور به شهرت رسید و یکی از مشاهیر قرائت شد و شهرتش داخل و خارج از مصر را درنوردید. او برای احیای شب‌های رمضان به کشورهای عربی، اسلامی و غیرعربی زیادی همچون امارات، عربستان، کویت، بحرین، عراق، لبنان، ایران، انگلیس، فرانسه، آفریقای جنوبی، آلمان، بلژیک، اوکراین و آمریکا سفر کرده است.

محمود الشحات در این باره می‌گوید: در این سفرهای قرآنی خاطرات زیادی برایم رقم خورد که در ذهنم ماندگار شد و در اطرافم صدها هزار نفر برای شنیدن تلاوتم جمع می‌شدند. غیرمسلمانان از صوتم تأثیر می‌پذیرفتند و برخی از آنان به اسلام گرویدند. تاکنون 3 نفر در آفریقای جنوبی، 3 نفر در بریتانیا، 10 نفر در اوکراین و یک نفر در آمریکا از تلاوت‌هایم تأثیر پذیرفته و اسلام آورده‌اند و نخستین قاری مصری هستم که در رادیو لندن قرآن تلاوت کرده‌ام و صوتم برای این رسانه ضبط شده است.

الشحات به فناوری‌های ارتباطی نوین و شبکه‌های اجتماعی برای نشر تلاوت‌هایش توجهی خاص دارد و تعداد مشاهده ویدئوهایش در کانالش در یوتیوب به 200 میلیون بار رسیده است و همین مسئله سبب شده که تلاوت‌هایش در میان جوانان با استقبال مواجه شود. او همچنین رادیویی اختصاصی را برای تلاوت‌ها و صوت‌های ضبط شده‌اش راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha