گسترش مشارکت‌های عمومی در طرح «آجر به آجر»
کد خبر: 3915998
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

گسترش مشارکت‌های عمومی در طرح «آجر به آجر»

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح «آجر به آجر» با هدف توسعه مشارکت‌های خُرد مردمی در امر مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: لازمه اجرایی شدن این طرح در گام اول فرهنگ‌سازی و دغدغه‌مند کردن نسل‌های مختلف در حوزه مدرسه‌سازی است.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: استراتژی تحولی توسعه مشارکت‌های مردمی با عنوان طرح اجرایی تحولی «آجر به آجر» مبتنی بر فرهنگ‌سازی و استفاده از رویکرد جمع سپاری و مشارکت گروهی در امر مدرسه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای است.

وی افزود: پیاده‌سازی این استراتژی مستلزم برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمندانه است و در این بسته اجرایی تحولی با در نظر گرفتن ابعاد مختلف تأثیرگذار بر این موضوع تلاش شده، تا برنامه‌ای جامع ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح تحولی« آجر به آجر» با هدف توسعه مشارکت‌های خُرد مردمی در امر خیر مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: لازمه اجرایی شدن طرح «آجر به آجر» در گام اول فرهنگ‌سازی و دغدغه‌مند کردن نسل‌های مختلف در حوزه مدرسه‌سازی است. 

وی بیان کرد: رویکرد فرهنگی ـ تربیتی یکی از نکات مورد توجه در سند تحول آموزش و پرورش بوده است و فراهم کردن زمینه تربیت‌پذیری کودکان متناسب با اقتضائات فرهنگی ایرانی - اسلامی در تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

قربانی با اشاره به تأثیرگذاری تربیتی و فرهنگی مدارس اعلام کرد: اعتقاد و باور اقشار جامعه به این تأثیرگذاری تربیتی و فرهنگی مدارس زمینه‌ساز مشارکت بیشتر خیرین و اقشار مختلف مردم در امر مدرسه‌سازی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای از جمله فضای مجازی محور تدوین راهکارها و اقدامات قرار گرفته است، بیان کرد: با توسعه فضای مجازی و ظهور فناوری‌های ارتباطی نوین اعم از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط خیریه‌ها با ذینفعان خود ابعاد جدیدی به خود گرفته است. بنابر این برای تحقق اهداف طرح«آجر به آجر»، استفاده از این ظرفیت‌ها رمز موفقیت است.

مدیركل آموزش‌و‌پرورش كردستان فرهنگ‌سازی توجه به مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف مردم، جلب مشارکت سازمان، ارگان‌های مردم نهاد دولتی در امر مدرسه‌سازی، جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور، ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه‌ساز را از اهداف این طرح برشمرد.

وی اعلام کرد: وجود و بخشش یک ودیعه الهی است و به توان، وسعت مالی و مکنت اشخاص وابسته نیست؛ و با فرهنگ‌سازی مطلوب می‌توان در جذب کمک‌های مالی بویژه در مناطق محروم بسیار مفید و مؤثر بود.

قربانی در پایان یادآور شد: تمام برنامه‌ها و ساز‌و‌کارها باید منتج به نتیجه عملی و جذب مشارکت خیرین شود در غیر این صورت اتلاف هزینه و زمان است؛ لذا باید با تعامل خوب و سازنده با خیرین نیک‌اندیش، ارگان‌ها و ادارات دولتی و مردم نهاد، زمینه مشارکت حداکثری آن‌ها در امر مدرسه‌سازی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha