۱۲۰ بیمار در همدان پلاسما اهداء کردند/ تزریق به ۷۵ بیمار
کد خبر: 3916005
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

۱۲۰ بیمار در همدان پلاسما اهداء کردند/ تزریق به ۷۵ بیمار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از اهدای پلاسما توسط ۱۲۰ بیمار بهبودیافته خبر داد و گفت: تاکنون به بیش از ۷۵ بیمار پلاسما تزریق شده است.

۱۲۰ بیمار در همدان پلاسما اهداء کردند/ تزریق به ۷۵ بیماربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از وب‌دا در همدان، ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه، با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاعات موجود ۱۲۰ بیمار بهبودیافته در استان پلاسما اهداء کرده‌اند، اظهار کرد: به بیش از ۷۵ بیمار پلاسما تزریق شده است.
وی با بیان اینکه تعدادی از بیمارانی که پلاسما تزریق کرده‌اند رو به بهبودی رفته و علایم بیماری کاهش یافته و تعدادی از آن‌ها نیز ترخیص شده‌اند، گفت: با تزریق پلاسما زمان بستری بیمار نیز کوتاه‌تر شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید به اینکه روش‌های درمانی زیادی برای مقابله با کرونا وجود دارد اما بهترین روش پیشگیری و بیمار نشدن است افزود: داروهای مختلفی تهیه شده اما منشأ تحقیقاتی دارد و این نیست که ثابت شود درمان قطعی داشته است.
جلیلی ادامه داد: بهترین راه، مراقبت‌هایی است که افراد درگیری بیماری نشوند تا مجبور شویم از روش‌های پیچیده و مختلفی استفاده کنیم که حتی درمان صد درصدی هم ندارند.
وی با اشاره اینکه امیدوارم واکسنی تهیه و در اختیار بیماران قرار گیرد تا در مقابل کرونا ایمن باشند اما تا آن موقع مردم باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: خبرهایی از کشورهای مختلف منتشر می‌شود که در حوزه واکسن اقدامات مختلفی انجام شده و امیدواریم به نتیجه برسد تا در اختیار هموطنان قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha