وزارت بهداشت عراق: تجمعات محرم بحران‌آفرین است
کد خبر: 3916073
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

وزارت بهداشت عراق: تجمعات محرم بحران‌آفرین است

وزارت بهداشت عراق با تأکید بر اینکه در پی اتخاذ تصمیماتی مهم درباره نحوه رویارویی با کرونا در ماه محرم است، اعلام کرد: هر گونه تجمع در محرم در چنین شرایطی بحران‌زا و بحران‌آفرین خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «nasnews»، سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق در این باره گفت: ستاد بحران دولت عراق در نشست آینده خود درباره ماه محرم در شرایط شیوع کرونا تصمیمات قاطعی اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: مرجعیت عراق (آیت‌الله سیستانی) بیانیه روشنی درباره ضرورت پایبندی به برپایی آیین‌ها و شعائر حسینی با رعایت فاصله اجتماعی صادر کرده و این به معنای تمرکز بر برپایی این آیین‌ها از طریق رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی و با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت است؛ زیرا در غیر این صورت نتایج تجمعات بحران‌آفرین خواهد بود و به همه‌گیری هر چه بیشتر بیماری خطرناک کرونا منجر خواهد شد.

البدر تصریح کرد: وزارت بهداشت پروتکل‌های متعددی را در مناسبت‌های گذشته مانند زیارت شعبانیه یا زیارت امام کاظم(ع) صادر و بر رعایت تدابیر بهداشتی تأکید کرده بود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر تعداد بیماران و بهبودیافتگان کرونا در عراق به نوعی ثبات رسیده است و بیشتر فوت‌شدگان کسانی هستند که در مراحل آخر بیماری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند یا اینکه بیمار از مشکلاتی رنج می‌برد که به تشدید بیماری و فوت او منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha