فراخوان جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» منتشر شد
کد خبر: 3916236
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

فراخوان جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» منتشر شد

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از انتشار فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» از سوی این مرکز خبر داد.

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» منتشر شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، مهدی خیرجو، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه هم‌زمان با ایام خجسته عید غدیر خم، روز خبرنگار و ولادت باسعادت امام موسی کاظم(ع)، فراخوان شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» اعلام شده است، اظهار کرد: اهالی رسانه در زمان‌های مختلف سفیران فرهنگ رضوی بوده‌اند و معنویت بارگاه منور علی ابن موسی الرضا(ع) و معارف والای قرآن و عترت را از این حریم نورانی به اقصی نقاط عالم منتقل کرده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف زائران طی دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: دوران ایجاد محدودیت زیارت، جلوه‌ای شکوهمند از تلاش مخلصانه و موفق اهالی رسانه در خدمتگزاری به بارگاه مبارک و منور حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) و نقطه عطفی در فعالیت معنوی رسانه‌های کشور بود. رسانه‌های مختلف اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، رادیو و تلویزیون در این دوران فعالیت ویژه‌ای در انتقال حال و هوا و فضای معنوی حرم ملائک پاسبان رضوی به منازل مردم داشتند و نشان دادند رسانه از چه ظرفیت بالایی در اثرگذاری معنوی بر فضای عمومی کشور برخوردار است.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ضمن تجلیل و تقدیر از زحمات رسانه‌ها در دوران ایجاد محدودیت فیزیکی زیارت، گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) فرصتی است که خدمات و تلاش‌های ارزنده فعالان رسانه در این دوره خاص به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار کرد: اعتلای سطح کمی و کیفی و ارج نهادن به آفرینش‌های بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانه‌ای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی از جمله نیات و اهداف حیات جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» است.

خیرجو در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پرداخت و گفت: این جشنواره در سه محور شامل «رسانه‌های خبری و تحلیلی»، «رسانه‌های مجازی» و «رسانه‌های صوتی و تصویری» برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری تلویزیونی و اینفوگرافی ذیل محور «رسانه‌های خبری و تحلیلی» تعریف شده و بخش‎های موشن‌گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار و وقف مجازی زیرمجموعه محور «رسانه‌های مجازی» قرار گرفته است. هم‌چنین در محور «رسانه‌های صوتی و تصویری» بخش‌های برنامه‌‎های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیش‌بینی‌ شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره 22 بهمن‌ماه 1399 خواهد بود، گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‎توانند به وب‌سایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.

خیرجو بیان کرد: از تمامی اهالی رسانه که در عرصه فرهنگ و معارف رضوی فعالیت داشته‌اند، دعوت می‌شود تا ضمن ارسال آثار خود جهت شرکت در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، بااطلاع‌رسانی نسبت به این جشنواره در این اقدام فرهنگی و معنوی سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha