وابستگی اقتصاد خراسان رضوی به حوزه زیارت و گردشگری
کد خبر: 3917327
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

وابستگی اقتصاد خراسان رضوی به حوزه زیارت و گردشگری

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از کرونا در حوزه زیارت و گردشگری اتفاق افتاده است، گفت: این خسارت‌ها در حالی اتفاق افتاد که اقتصاد استان به نوعی به حوزه زیارت و گردشگری وابسته است.

وابستگی اقتصاد خراسان رضوی به حوزه زیارت و گردشگریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی در نشست بررسی مشکلات صنعت گردشگری استان، اظهار کرد: متأسفانه شیوع کرونا، اقتصاد جهان و از جمله اقتصاد کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: خوشبختانه ایران با وجود همه بحران‌ها  نسبتاً شرایط مناسبی در مدیریت و مقابله با کرونا دارد که در این زمینه دستگاه سلامت و مراقبت‌های مردمی نیز تأثیرگذار بودند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه به حوزه کسب و کارهای استان به‌ویژه در حوزه گردشگری خسارت‌ زیادی وارد شده است، گفت: این خسارت‌ها در حالی اتفاق افتاد که اقتصاد استان به نوعی به حوزه زیارت و گردشگری وابسته است.

محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در ادامه این نشست گفت: در 4 ماهه اول سال 99 حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر زائر و گردشگر به مشهد مقدس و حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال 98 به ترتیب در مشهد 39 درصد کاهش و برای استان 44 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 73 درصد زائران و گردشگران مشهد در 4 ماهه نخست سال جاری از مبدأ استان خراسان رضوی به شهر مشهد سفر کرده‌اند و حضور این افراد به اقتصاد این شهر  کمک قابل توجهی نمی‌کند.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارش وضعیت گردشگری استان در سخنان کوتاهی ابراز کرد: در حد وسع مدیریت استان آنچه امکان‌پذیر بوده برای بخش خصوصی حوزه صنعت گردشگری انجام شده و در این راستا درک متقابلی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی همچنین در مورد نظارت و بازرسی صنعت گردشگری، وضعیت واحدهای فعال گردشگری از ابتدای بازگشایی و اقدامات انجام گرفته با توجه به شروع کرونا گزارشی را ارائه کرد.

در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه هتلداری و گردشگری استان نظرات و پیشنهادات خود را درباره برون‌رفت از شرایط کنونی مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha