تأثیرگذاری علمی و فرهنگی؛ از اهداف دانشگاه رضوی
کد خبر: 3922841
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

تأثیرگذاری علمی و فرهنگی؛ از اهداف دانشگاه رضوی

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: تأثیرگذاری علمی و فرهنگی از جمله اهداف دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

تاثیرگذاری علمی و فرهنگی از اهداف دانشگاه علوم اسلامی رضویحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن مهدوی‌مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: فعالیت و هدف مکان‌هایی مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی و ... برای تأثیرگذاری علمی و فرهنگی در جامعه است.

وی ادامه داد: باید دید مزیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی نسبت به دانشگاه‌های دیگر چیست، در گذشته، یک حوزه علم بیشتر نداشتیم، به‌عنوان مثال دانشمندانی مثل شیخ‌الرئیس در بسیاری از علوم، مانند فلسفه، الهیات، پزشکی، موسیقی و نجوم، ید طولایی داشته و کتاب داشتند و حوزه‌های علم مشترک بود، اما بعدها حوزه علم به دو فضا تفکیک شد.

مهدوی‌مهر بیان کرد: کاری که دانشگاه علوم اسلامی رضوی انجام داده آن است که بازگشتی به اصالتش داشته؛ چرا که در حال حاضر، حوزه و دانشگاه را توأمان مشاهده می‌کنیم، در واقع به یک معنا دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و به معنای دیگر، یک حوزه مدرن آکادمیک.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این مزیت نسبی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که باید به آن توجه شود تا بتوانیم شخصیت‌های متخصص در علوم مختلف و همچنین متبحر در علوم اسلامی و دینی را در جامعه پرورش داده و داشته باشیم. شخصیت‌های بسیار تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف جامعه داریم که فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند.

مهدوی‌مهر گفت: با توجه به سیاست‌های تولیت آستان قدس رضوی باید اولویت‌ها را در زمینه آموزش افراد لحاظ کنیم تا بهترین بهره‌برداری را از این مکان‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha