برنامه‌های مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3923327
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

برنامه‌های مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس

رئیس عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزشی علوم و فنون مرزبانی ثامن‎الائمه ناجا خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های این مرکز آموزشی در هفته دفاع مقدس پرداخت.

برنامه‌های مرکز آموزش ثامن الائمه ناجا خراسان رضو در هفته دفاع مقدسحجت‌الاسلام و‌‌المسلمین حسن فیروزی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزشی علوم و فنون مرزبانی ثامن‌الائمه ناجا خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌ویژه در ایام هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروزه بهترین سبک زندگی برای آموزش به جوانان، سبک زندگی شهداست؛ بنابراین ما در مرکز آموزش ثامن‌الائمه برنامه‌های زیادی را برای اجرا در این هفته طراحی کرده‌ایم تا نسل جوان را با زندگی و سیره شهدا بیشتر آشنا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌های طراحی شده، دیدار با خانواده شهدا در سطح شهر مشهد و دیگری دعوت از راویان دفاع مقدس برای حضور در این مجموعه و تعریف وقایع و خاطرات آن‌هاست. برنامه دیگری که در این هفته برگزار خواهد شد، بازدید از مجتمع آیه‌هاست.

شبیه‌سازی فضای راهیان‌نور 

فیروزی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا و لغو سفر راهیان نور و دیگر بازدید‌ها، بازدید از مجموعه آیه‌ها با توجه به نزدیکی مسافت، شبیه‌سازی آن فضا و وجود راویان خوب در آن، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا خراسان رضوی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این مجموعه می‌توان به پخش فیلم‌های سینمایی دوران دفاع مقدس در نزدیکی اذان مغرب و عشاء در این مجموعه اشاره کرد. محفل انس با قرآن نیز یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های طراحی شده در این هفته خواهد بود که ثواب این محفل نیز به روح شهدای دفاع مقدس هدیه داده خواهد شد.

وی افزود: در میان هفته دفاع مقدس و در روز جمعه نیز مراسم خواندن دعای ندبه برنامه‌ریزی شده است، این برنامه با حضور جمعی از سخنرانان و مداحان کشوری در کنار شهید گمنام این مجموعه، برگزار خواهد شد. تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز در این برنامه‌ها و مراسم رعایت خواهند شد.

پیاده‌روی با رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس

فیروزی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته دفاع مقدس می‌توان به برنامه پیاده‌روی با حضور رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس اشاره کرد، این برنامه علاوه بر پیاده‌روی و ورزش شامل صرف کردن صبحانه و استفاده از تجربیات و خاطرات آن‌ها از دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا خراسان رضوی بیان کرد: دیدار با یادگاران دفاع مقدس و حضور آن‌ها در مرکز آموزش ثامن‌الائمه نیز یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه در این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه همواره با جنگ و شروع کردن آن مخالف بوده‌ایم، اما با تحمیل آن بر ما، دفاع مقدسی از سوی رزمندگان و جوانان ما شکل گرفت. دوران هشت سال دفاع مقدس، همچون واقعه عاشورا به منزله وجود یک دانشگاه است، همانطور که در کربلا از طفل شش ماهه تا افرادی چون حبیب بن مظاهر حضور داشتند، در دوران دفاع مقدس نیز افراد با هر سن و سالی برای دفاع دست به حرکت زدند.

فیروزی مطرح کرد: هر چقدر بیشتر در بیان دستاورد‌های دفاع مقدس موفق شویم و این گنجینه را به‌عنوان امانت به نسل جوان منتقل کنیم، قطعاً تأثیر مثبت آن را در جوانان خواهیم دید؛ چرا که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز فرموده‌اند: «من نگران از بین رفتن فرهنگ جنگ و این انقلاب هستم‌» بنابراین شهدا و آثار به جا مانده از جنگ، همچون گنجینه‌های تمام‌نشدنی هستند که باید برای آیندگان به ودیعه گذاشته شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا خراسان رضوی بیان کرد: ما نیز به‌عنوان مسئولان این کشور وظیفه مهم و سنگین‌تری در قبال رساندن این امانت به نسل جوان به‌ویژه در ایام دفاع مقدس بر دوش داریم.

انتهای پیام
captcha