افتتاح فاز یک باغ موزه دفاع مقدس در مشهد
کد خبر: 3923423
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

افتتاح فاز یک باغ موزه دفاع مقدس در مشهد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از افتتاح فاز یک باغ موزه دفاع‌مقدس با اعتبار 40 میلیارد تومانی در مشهد خبر داد.

افتتاح فاز یک باغ موزه دفاع مقدس در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، 26 شهریورماه در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در محل استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: دفاع مقدس و در واقع ایام‌الله هفته دفاع مقدس امروز به عنوان یک فراز مهم دینی، انقلابی و ارزشمند در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شده است.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس، جزء ایام‌الله است که خاطره دلاوری‌ها، ایثارگری ها، ایستادگی و مقاومت امت به پاخواسته، انقلابی و پایمردی امام عزیز و در امتداد آن رهبر معظم انقلاب در سینه تاریخ ثبت شد.

یوسفعلی‌زاده ابراز کرد: نه تنها مردم بزرگ ایران بلکه امت مسلمان در سراسر جهان و مستضعفین عالم در دنیا به این رویداد بزرگ و دستاوردهای ناشی از دفاع مقدس می‌بالند و با افتخار از این رویداد یاد می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: در کارنامه چهل سالی که گذشته ثابت کردیم که به رقم کید بدخواهان و مستکبرین عالم و ایادی مستکبری در منطقه که خواستند انقلاب اسلامی نباشد و نظام جمهوری اسلامی برپا نماند خواستند ما را با تحمیل جنگ از صحنه تاریخ محو کنند، اما امروز بر قله چهل سالگی این رویداد می‌بینیم که با قدرت و نستوه در سطح جهان ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به تعبیر سرار سلیمانی که ما ملت امام حسین(ع) و ملت شهادت هستیم، اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان بر عهدی که با شهیدان، امام شهیدان و مقام معظم رهبری بستیم هستیم، لذا قدر این ایام‌الله را بهتر بدانیم.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در کشور بیش از یک میلیون نفر هستند و در خراسان رضوی نیز بیش از 100 هزار پیشکسوت در این عرصه داریم، لذا برای این امر هدف کمی منظور شده تا به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود وگرنه خانواده بزرگ ایثار و مدافعان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهل سال خانواده بسیار بزرگی است و به اعتقاد من براساس استناد مقام معظم رهبری اکثریت جامعه را بسیجی، انقلابی و در خدمت آرمان‌های نظام می‌داند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اینکه در اکثر مواقع کید و نیرنگ دشمنان به سنگ می‌خورد به خاطر حضور حداکثری مدافعان نظام مقدس جمهوری اسلامی و معتقدان به نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر علی‌رغم تمام تهدیدها و تحریم دشمنان اینگونه با اقتدار و افتخار و قدرت ایستاده‌ایم برای این است که مدافعان سرسخت هستیم و حماسه‌سازان عرصه دفاع مقدس پای عهدی که بستند مانده‌اند و با کمیت و کیفیت بالا در این میدان حضور دارند.

رژه نیروهای مسلح لغو شده است

یوسفعلی‌زاده گفت: از آنجا که رژه نیروهای مسلح در سال جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به دلیل شیوع کرونا لغو شده است، لذا برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری جایگزین این برنامه شده و پیش‌بینی می‌شود این برنامه در مقیاس بین‌المللی قابل انعکاس باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه بر 500 پیشکسوت دفاع مقدس در استان نیز برابر آمار بیش از یک میلیون 700 هزار بسیجی داریم که در تمام خطوط دفاع از ارزش‌های انقلاب این افراد پیشتاز هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید و محتوی برای فضای مجازی همه حرکت‌ها و تلاش‌ها صورت گرفته، لذا از خودی‌ها انتظار داریم که در حوزه فضای مجازی به خود تکانی بدهند و دست تکامل دشمن را کوتاه کنند و روایتگر صادق دفاع مقدس باشند و از مظلومیت فرزندان انقلابی امام، دفاع کرده و از تحریف حقایق، ارزش‌ها و داشته‌های بزرگ دینی، انقلابی و ملی دفاع کنیم.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: باید در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کرده و اجازه ندهیم آن را تحقیر کنند و و یا به آن تخفیف بدهند، لذا در بخش فضای مجازی از همه فعالان دعوت کردیم و در این راستا نیز کمیته فضای مجازی را تشکیل دادیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: باید به خودباوری برسیم و ایمان بیاوریم در جنگی که دشمنان در حوزه فضای مجازی ایجاد کردند ما نیز توانمند هستیم و در این خصوص دستمان باز است.

وی عنوان کرد: در خصوص موزه دفاع مقدس نیز از سال گذشته آغاز شد و حدود 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و تاکنون حدود 24 میلیارد تومان آن هزینه شده و مابقی به صورت ماهانه به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان توسط پیمانکار و با نظارت هزینه می‌شود.

یوسفعلی‌زاده ابراز کرد: با این اعتبار حدود 40 درصد از موزه دفاع مقدس آماده خواهد شد و حدود 60درصد از این موزه منتظر تامین منابع جدید است که پیگیری در این خصوص انجام شده که با اعتبار 40 میلیارد تومانی یک ساختمان 3000 متری شامل مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس که پاتوق اصلی محققین در حوزه دفاع مقدس است، آماده شده و از دوم مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: ساختمان دومی را نیز در موزه در حدود 70درصد به پیشرفت رساندیم که این ساختمان نیز حدود 3000 متر زیربنا دارد و با اعتبار 40 میلیارد تومان در حال آماده‌سازی است که تا پایان سال 99 شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

سهم حضور خراسانی‌ها در دفاع مقدس 10درصد است

وی ادامه داد: حدود 10درصد پشتیبانی و عملیاتی دفاع مقدس را استان خراسان بر عهده داشته و شهدای این استان از شهدا به‌نام هشت سال دفاع مقدس هستند که بعد از تفکیک دو استان نیز هنوز ما 18 هزار شهید در خراسان رضوی داریم.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: بیش از 17 یگان از خراسان در دفاع مقدس حضور داشتند، لذا این ظرفیت بزرگ یعنی سهم 10 درصدی در دفاع مقدس ایجاب می‌کند که در راستای برپایی موزه دفاع مقدس همت کنیم، لذا در شأن این استاد نیست که در بودجه ساختمان موزه دچار کمبود باشیم، بلکه باید امروز به محتوای موزه توجه کنیم نه اینکه به خاطر کمبود بودجه پروژه متوقف شود.

انتهای پیام
captcha