دیدار اعضای بسیج رسانه خوزستان با خانواده شهیدان فرجوانی
کد خبر: 3923659
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
در آستانه هفته دفاع مقدس انجام شد؛

دیدار اعضای بسیج رسانه خوزستان با خانواده شهیدان فرجوانی

در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس جمعی از اعضای بسیج رسانه و خانه مطبوعات خوزستان به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی از شهدای دوران دفاع مقدس با مادر این شهیدان والامقام و جانباز نسرین فرجوانی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس جمعی از اعضای بسیج رسانه و خانه مطبوعات خوزستان به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی از شهدای دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه با خانم احمدیان مادر این شهیدان والامقام و جانباز نسرین فرجوانی دیدار و با اهدای لوح و تابلوی نفیس از ایشان تقدیر کردند.


مادر شهیدان فرجوانی در این دیدار خاطراتی از زندگی شهید اسماعیل و ابراهیم فرجوانی و آخرین روزهای شهادت این شهدای والامقام بیان، و تداوم راه شهدا و تبعیت از ولایت فقیه را از اولویت‌ها برای حفظ آرمان‌های انقلاب برشمرد.


اسماعیل و ابراهیم فرجوانی از شهدای شاخص و به نام خوزستان، در راه دفاع از مرزهای میهن اسلامی جان خود را نثار کردند. پیکر مطهر شهید اسماعیل فرجوانی پس از ۱۸ سال در خاک عراق تفحص و به میهن اسلامی بازگشت.


شهید اسماعیل فرجوانی در عملیات‌های گوناگون از شکست محاصره آبادان تا عملیات کربلای چهار که در سال ۱۳۶۵ رخ داد، حماسه‌های ناب از خود به یادگار گذاشت. این شهید والامقام هشت نوبت در طول دفاع مقدس مجروح شد و در عملیات بدر دست راستش قطع شد اما او باز هم پس از بهبودی عازم جبهه می‌شد.


روزهای پر افتخار دفاع مقدس مردم ایران در برابر دنیای ظلم وستم سپری شد اما دی سال ۱۳۶۵ موعد انجام عملیات کربلای چهار بود که شهید اسماعیل فرجوانی در این عملیات با گردان کربلای اهواز اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام داد و در نهایت در این عملیات پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش در راه اعتلای اسلام و اقتدار ایران اسلامی مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و پس از مدت‌ها پیکر پاکش در سال ۱۳۸۱ به کشور بازگشت و در بهشت شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

 

مادر، پدر و خواهر این شهید والامقام نیز در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه، فعالیت زیادی در کار پشتیبانی از رزمندگان انجام می‌دادند.


شهید ابراهیم فرجوانی نیز در عملیات طریق‌القدس در سال ۱۳۶۰، شهادت رسید.


مهر ۵۹ نیز نسرین فرجوانی در حال همکاری با بسیج مسجد جوادالائمه(ع) اهواز در جریان حمله موشکی بعثی‌ها به این مسجد به درجه جانبازی نایل آمد.


حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام
captcha