لزوم آگاه‌سازی نسل جوان با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس
کد خبر: 3923712
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
امام جمعه طارم تأکید کرد:

لزوم آگاه‌سازی نسل جوان با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوانان ما از دفاع مقدس و زحمات شهدا در این هشت سال بی‌اطلاع باشند، اظهار کرد: دستاوردها و برکات هشت سال دفاع مقدس را هر سال و هر روز و در هر زمان باید به نسل جوان انتقال داد، تا آگاهی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری قرآن، حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه طارم، 28 شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: دستاوردها و برکات هشت سال دفاع مقدس را هر سال و هر روز و در هر زمان باید به نسل جوان انتقال داد، تا آگاهی پیدا کنند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد جوانان ما از دفاع مقدس و زحمات شهدا در این هشت سال بی‌اطلاع باشند از اینکه دشمنان در حق کشور، ملت و جوانان ما چه جنایت‌ها و ظلم‌هایی کرده‌اند. هشت سال جنگ تحمیلی برای ما یک دانشگاه و یک دوره بود که ما دوست و دشمن خودمان را شناختیم؛ چند کشور دنیا بر علیه ما قیام کردند ولی الحمدالله با شکست مواجه شدند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید همیشه قوی باشیم چراکه کلید حل بسیاری از مشکلات قوی بودن است.

حجت‌الاسلام منصوری با گرامیداشت روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و قدردانی از همه زحمتکشان این عرصه، اظهار کرد: این زحمتکشان همیشه آماده خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومین در منازل و جاده‌ها هستند، فعالیت و تلاش این عزیزان مقدس و جهاد فی سبیل الله به حساب می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها، گفت: همه ساله در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیرخواه از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که این عزیزان همچون فرزندان خود ما هستند و همیشه باید خوشحالی و مهربانی را به آنان هدیه کنیم.

امام جمعه شهرستان طارم ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا، در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی، احتمال ابتلا به بیماری و ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند که باید مسائل بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.

حجت‌الاسلام منصوری در ادامه به رسیدگی مشکلات تعدادی از روستاها توسط مسئولان تأکید کرد و یادآور شد: مسئولان محترم باید پی‌گیر مشکلات مردم باشند؛ از جمله مشکلات شهروندان طارمی در روستاهای این منطقه مسائل جاده‌ها و کمبود آب و روشنایی است که نیازمند توجه و رسیدگی مسئولان است که می‌توانند با حضور در نماز جمعه به‌صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط باشند.

وی با اشاره به آغاز ماه صفر و ضمن تسلیت و تعزیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) از  عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) درخواست کرد در صورت برگزاری مراسم مسائل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امام جمعه شهرستان طارم در ادامه به کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: این مسئله خطرناک‌ترین جنگ بر علیه ایران قوی است؛ مقام معظم رهبری چندین بار مطالبی بیان فرمودند که فرزندآوری را جدی بگیریم چراکه در چند سال آینده کشور عزیزمان ایران جزو کشورهای پیر به‌شمار می‌آید. عدم ازدواج جوانان به خاطر شرایط سخت و تجملاتی، مشکلات مالی و بهانه‌های مختلفی از جمله ادامه تحصیل است که باید در جهت رفع این موانع باید تمهیداتی از سوی مسئولان محترم به‌ویژه در زمینه اشتغال‌زایی و تأمین مسکن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی خانواده‌ها با اینکه وضع مالی خوبی هم دارند به‌جای فرزندآوری از حیوانات در خانه خود نگهداری می‌کنند؛ آمارها نشان می‌دهد طلاق و عدم فرزندآوری در خانواده‌های مرفه به مراتب بیشتر است در حالی که خداوند متعال در قرآن وعده داده است با ازدواج برکت و گشایش در زندگی حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام منصوری به برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این رزمایش در دریای عمان و سواحل مکران انجام شد؛ سواحل مکران پس از تنگه هرمز مهمترین نقطه برای ایران اسلامی در مراودات تجاری و دریایی است و برای ایران اهمیت زیادی دارد شعار این رزمایش امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی بود یعنی ایران انقلابی و نیروهای مسلح آن هر جا که امکان صیانت از منافع ملی ایران اقتضا کند زیر نظر خواهد داشت حتی اگر هزاران کیلومتر از مرزهای ما دورتر باشند از چشمان تیزبین عقاب‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در امان نخواهد بود و تحت مراقبت و حفاظت ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha