هشت سال دفاع مقدس سند افتخار ابدی برای ملت ایران است
کد خبر: 3923740
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
امام‌جمعه شهرستان نیمروز:

هشت سال دفاع مقدس سند افتخار ابدی برای ملت ایران است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس یک سند افتخار ابدی برای ملت مسلمان ایران است؛ فرهنگ جهاد، شهادت و عشق به خدا هیچ وقت تمام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام‌جمعه شهرستان نیمروز، 28 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای رسیدن به قرب الهی به بیان گوشه‌هایی از زندگی امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: رسالت مهم امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا تبیین قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بود که در طول بیش از سه دهه جوانب مختلف این را بین مردم تشریح کرد تا این قیام رهایی‌بخش در جامعه اسلامی جاویدان شود.

وی ادامه داد: همان‌طور که امام سجاد(ع) در تمام طول عمر به اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا پرداخت، ما هم موظف هستیم برای نهادینه شدن اعتقادات مذهبی و دینی در میان خانواده و جامعه اقدام کنیم تا مقدمات ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان، اظهار کرد: رزمایش ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در آستانه سالروز آغاز جنگ تحمیلی، بیانگر عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ مهمترین پیام این رزمایش بزرگ به صهیونیست‌ها و آمریکا و مرتجعین منطقه این بود، که اگر دشمنان ما دست از پا خطا کنند، و اندک خطایی مرتکب شوند با پاسخ قاطع، کوبنده و دندان‌شکن یگان‌های تحت پوشش ارتش جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌ راشکی در ادامه با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی توسط حزب بعث، یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس یک سند افتخار ابدی برای ملت مسلمان ایران است؛ فرهنگ جهاد، شهادت و عشق به خدا هیچ وقت تمام نخواهد شد. صدام عفلقی در تمام‌ طول سال‌های دفاع مقدس از حمایت‌های مالی تسلیحاتی کشورهای غربی و سردمداران استکباری از قبیل آمریکا، آلمان، فرانسه و شوروی سابق برخوردار بود و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در اختیارش بود، حتی از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی استفاده کرد، و از سوی دیگر انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی ایر‌ان با بحران‌های زیادی مواجه بود و ارتش و نیروهای مسلح امکانات چندانی نداشتند و کشور برای مقابله با دشمنان خارجی آماده نبود، اما ملت انقلابی ما با خروشی رعدآسا و با اتکا به سلاح ایمان و با دست خالی تحت زعامت و هدایت‌های پیامبرگونه رهبر کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در برابر تهدیدات دشمن ایستادند و مقاومت کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیمروز در ادامه گفت: دشمن بعثی که به طمع واهی کشورگشایی و تصرف بخش مهمی از سرزمین‌های ما به ایران حمله کرد، دهها هزار نفر از جوانان برومند و رشید ما را شهید و زخمی کرد، اما نتوانست ذره ای از خاک ما را جدا کند. این عزت و اقتدار و این شرافت و کرامت و این ولایتمداری و روحیه بسیجی که موجب اقتدار و عزت و پیروزی کشور ما شد، و رمز پیروزی ما بود، باید برای‌ همیشه وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید کشور ما از توطئه‌ها و ترفندها مصون و محفوظ بماند، باید روحیه ایثار و شهادت و ازخود گذشتگی و روحیه بسیجی و ولایتمداری در وجود همه ما و مخصوصا جوانان زنده بماند. در هشت سال دفاع مقدس کسانی که به قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران به کشور ما حمله کردند شکست مفتضحانه‌ای خوردند، افتخارات دوران دفاع مقدس باید برای همیشه زنده بماند.

امام جمعه شهرستان نیمروز در پایان گفت: از حضور پرشور و حماسی مردم ولایتمدار و سلحشور منطقه سیستان که در اجتماع پاسداشت سالروز قیام مردم سیستان به خونخواهی حضرت سیدالشهدا(ع) شرکت کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم این برنامه در سنوات آتی باشکوه‌تر برگزار شود.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha