بارگاه رضوی کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد
کد خبر: 3923849
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

بارگاه رضوی کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد

مدیر عالی حرم رضوی گفت: بر این باوریم که بارگاه مطهر و نورانی حضرت رضا(ع) محور و کانون گسترش معنویت در سطح جهان است و بر همین اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مختلفی جهت ترویج و تعالی فرهنگ و سیره رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

بارگاه منور رضوی باید کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از  آستان نیوز، محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم رضوی در نشست با مدیران شبکه‌های مختلف سیما با موضوع هماهنگی برنامه‌های تلویزیونی ویژه اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر که شامگاه 28 شهریورماه  در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: لازم است تا آستان مقدس رضوی برای شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که این روزها از زیارت حضوری محروم هستند برنامه‌های ویژه‌ای با رویکرد بین‌المللی داشته باشد.

وی افزود: ابعاد وجودی حضرت رضا(ع) چنان گسترده و متنوع است که متأسفانه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و بسیاری از مردم هنوز شناخت کامل و جامعی از سیره و ویژگی‌های درخشان رفتاری این امام همام ندارند. نقش رسانه‌ها در رفع این نقص و آگاهی‌بخشی عمومی در این باره بسیار تأثیرگذار است.

مدیر عالی حرم رضوی در تشریح نحوه خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) بیان کرد:  7000 خادم به‌صورت تشرفی و افتخاری، 75 هزار خادمیار در مشهد، 120 هزار خادمیار در استان‌های مختلف کشور و در مجموع بیش از 200 هزار نفر در این آستان مقدس مشغول خدمت‌رسانی به دلباختگان حضرت رضا(ع) هستند.

برادران گفت: خادمیاران در عرصه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، تعمیرات، تبلیغات، حمل ونقل و ویلچر و راهنمایی اماکن و ... در حال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) هستند؛ اما متأسفانه هنوز در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای برای خادمیاران به ساماندهی خاصی نرسیده‌ایم.

مدیر عالی حرم رضوی در تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی اولویت نخست را خدمت‌رسانی به زائران برشمرد و گفت: بسیاری از مراسم‌ و برنامه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در حرم رضوی برگزار می‌شود با برنامه‌ریزی تخصصی و دقیق قابلیت رسانه‌ای شدن دارند. با توجه به ماهیت و ظرفیت بسیاری از این برنامه‌ها که در داخل حرم مطهر برگزار می‌شود می‌توان از پخش‌های صرفاً استودیویی اجتناب کرد.

برادران، ضمن درخواست هماهنگی حداکثری حوزه‌ها و بخش‌های مختلف با رسانه، گفت: برگزاری نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، گامی در راستای توسعه وقف و نذر رسانه‌ای است و این جشنواره می‌تواند گامی مؤثر برای تولید آثار فاخر در قالب‌های مختلف و متنوع باشد.

برادران با بیان اینکه حرم مطهر در فعالیت‌های خویش، رویکردهای جدی تمدن‌سازی، بیانیه گام دوم انقلاب و ... را در نظر دارد، گفت: حرم مطهر رضوی در صورت فراهم شدن شرایط لازم و هماهنگی‌های مورد نیاز جهت حفظ اهداف اصلی این آستان، آماده همکاری با رسانه‌ها است.

مدیر عالی حرم در ادامه به اقدامات ويژه آستان قدس رضوی در ایام کرونا در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: در این ایام ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بیش از  10 میلیون ماسک بین زائران و مجاوران توزیع شد.

برادران همچنین به بیش از 500 مورد اقدام اصلاحی در محدوده روضه منوره حرم مطهر اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلی حرم، ما به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت‌هایی همچون استحکام ضریح، اصلاح و بازسازی کتیبه‌های روضه منوره و رواق‌ها، اصلاح آیینه‌کاری‌ها و رنگ بخش‌های مختلف اماکن متبرکه، بازسازی راهنماها، ‌نوسازی سنگ‌فرش‌ها در بخش‌های فرسوده، اصلاح نور و... بوده‌ایم. تمام این اقدامات که در جهت رفاه حال زائران و با توجه به نیازهای آن‌ها صورت گرفته است برای اقشار مختلف مردم که دلداده حضرت رضا(ع) هستند جذاب است و از این بابت و همچنین برای انتقال تجربه فنی لازم،  قابلیت مستندسازی دارد، که رسانه‌ها در این راستا می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

انتهای پیام
captcha