دوره حدیث‌‌خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» برگزار می‌شود
کد خبر: 3924019
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
از سوی اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س)؛

دوره حدیث‌‌خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س) از مهلت شرکت در نخستین مرحله دوره حدیث‌‌خوانی غیرحضوری «کامل الزیارات» تا ۲۰ مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سیده‌زهرا حسینی، سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعة‌الزهرا(س)، 30 شهریورماه طی سخنانی بیان کرد: به مناسبت ایام محرم و صفر و ایام عزاداری اهل بیت(ع)، طرح حدیث‌خوانی کتاب شریف «کامل الزیارات» به همت اداره قرآن و حدیث و با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب در موضوع  زیارت و توسل و آشنایی با روایات این باب و توجه دادن طلاب به منابع اصیل روایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب «کامل الزیارات» تألیف محدث و عالم جلیل‌القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم جعفر بن محمد قولویه قمی معروف به «ابن قولویه» است، گفت: موضوع کتاب، مجموعه احادیث و روایات اهل بیت(ع) درباره شیوه زیارت رسول خدا و دیگر امامان و امامزادگان و ثواب فضیلت آن را در بر دارد.

حسینی با بیان اینکه نماد و خاستگاه تشیع، احادیث اهل بیت(ع)، افزود: اهمیت حدیث و اهتمام به آن همانند اهمیت اصل دین و اعتقاد به تشیع است، چراکه  حدیث همچون روح و روان در جسم و جان دین است و باید مانند خون در شریان‌های حوزه علمیه جریان یابد و فکر و روح طلاب از آن سیراب شود.

وی تأکید کرد: وظیفه و اولویت حوزه‌های علمیه این است که بحث حدیث‌خوانی را به شیوه مرسوم و قدیمی حوزه‌ها احیا کنند؛ بر همین اساس، اداره قر آن و حدیث جامعة‌الزهرا(س) در راستای برگزاری دوره‌های حدیث‌خوانی گذشته همچون اصول کافی، نهج‌البلاغه خوانی و غیره همزمان با شروع ترم تحصیلی جاری و به مناسبت ایام عزاداری اهل بیت(ع) طرح حدیث‌خوانی کتاب کامل الزیارات را در سه مرحله برگزار می‌کند.

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س) بیان کرد: نخستین مرحله این طرح از ابتدای کتاب تا باب ۳۱، ثواب گریه و اقامه عزا بر امام حسین(ع) است که علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ مهرماه به سؤالات این مرحله پاسخ دهند.

حسینی یادآور شد: بانوان طلبه می‌توانند پاسخنامه خود را به نشانی پست الکترونیکی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرید.

مریم بشیری
انتهای پیام
captcha