دسته‌روی هیئات مذهبی در روز اربعین ممنوع است
کد خبر: 3924808
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

دسته‌روی هیئات مذهبی در روز اربعین ممنوع است

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری روز اربعین در سراسر استان با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: هر گونه دسته‌روی هیئات مذهبی در روز اربعین و تا آخر ماه صفر ممنوع است.

دسته‌روی هیئات مذهبی در روز اربعین ممنوع استسیدمهدی طباطبایی، رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص برنامه هیئات مذهبی استان در آستانه فرارسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان بیان کرد: مراسم عزاداری اربعین نیز مانند ایام عاشورا و تاسوعای حسینی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، در سراسر استان و در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرائت زیارت اربعین، عزاداری نیز همراه با قرائت زیارت اربعین همزمان با ظهر این روز در سراسر استان برگزار خواهد شد که در این راستا همه عزاداران باید خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه بهداشتی کرده و با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در هیئات حضور پیدا کنند.

طباطبایی اظهار کرد: دسته‌روی هیئات مذهبی تا آخر ماه صفر و در روز اربعین نیز ممنوع است و هیچگونه دسته‌روی در سطح استان نخواهیم داشت.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی ادامه داد: مراسم عزاداری روز اربعین نیز از سوی هیئات مذهبی در فضای باز برگزار خواهد شد که با نزدیکتر شدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان و پس از برگزاری جلسات متعدد با هیئات مذهبی جزئیات برگزاری این مراسم در خصوص تعداد هیئات مذهبی برگزار‌کننده و مجالس شاخص استان نیز اعلام می‌شود.

طباطبایی در خصوص برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و استان از سوی عزاداران، ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت کشور پذیرایی از عزاداران به جز موارد بسته‌بندی شده و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام  صفر نیز مانند ایام محرم ممنوع است.

انتهای پیام
captcha