دانشنامه مجازی دفاع مقدس منتشر شد
کد خبر: 3924958
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

دانشنامه مجازی دفاع مقدس منتشر شد

دانشنامه دفاع مقدس با ارائه ۱۵۴۱ مطلب، به‌روزرسانی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌نت در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ یکی از وحشیانه‌ترین حلقه‌های توطئه دشمن که براساس نقشه‌های شیطانی و شوم، برای هدم اساس اسلام طراحی شده بود، هجوم وسیع نظامی و شروع جنگی بود که دشمن با استفاده از جاه‌طلبی و غرور حکام عراق طراحی کرد و به راه انداخت‌. این جنگ که با شعارهای قومی و با هدف تجزیه ایران و به امید فتح سه روزه تهران و سقوط نظام اسلامی آغاز شد، خرابی‌هایی در دو کشور و در منطقه به بارآورد که کم‌نظیر بود و جنایت‌هایی در دفتر تاریخ به ثبت رساند که تاکنون نظیر آن مشاهده نشده بود .

اما ملت رشید ایران به دفع تجاوز برخاست و با دفاع مقدس از کیان اسلام و میهن اسلامی، سیلی محکمی بر دشمن نواخت و با سلاح و صلاح و در سایه رهبری ولی خدا، آن چنان حماسه استقامت و رشادت مظلومانه و سرسختانه‌ایی سرود که در تاریخ، به مثابه درس بزرگی باقی خواهد ماند و صراط مستقیم مبارزان و آزادی‌خواهان را ترسیم خواهد کرد‌. عنایت خدا در نصرت مظلومان و غلبه لشکریانش، بر همه ظاهر شد و این مرحله از توطئه دشمن ناکام ماند و ذلیل و شکست خورده و نادم و خسارت دیده، با پرونده‌ایی مالامال از جنایت، به تغییر حیله پرداخت.

حالا پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسامی، دانشنامه دفاع مقدس را با ارائه ۱۵۴۱ مطلب مشتمل بر گزیده کتاب، چکیده پایان‌نامه، پرسش و پاسخ و... به‌روزرسانی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌نت در اختیار علاقه‌مندان قرار  داده‌اند.
 
این دانشنامه ارزشمند، طی ۱۲ نمایه اصلی به ارائه محتوا می‌پردازد که عبارتند از دفاع مقدس از آغاز تا پایان (۱۲۷ مطلب)، دفاع مقدس و رهبری انقلاب اسلامی (۲۳ مطلب)، دفاع مقدس و نقش مردم (۱۵۵ مطلب)، شهدا و دفاع مقدس (۶۰۴ مطلب)، دفاع مقدس و نقش قدرت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی (۲۱ مطلب) و منافقین و جنگ تحمیلی (۸ مطلب)، پیروزی‌ها و تلخی‌ها در دفاع مقدس ‌(۶ مطلب)، دانستنی‌های دفاع مقدس ‌(۱۶ مطلب)، فرهنگ جهاد و دفاع مقدس اثرات و باید‌ها و آسیب‌ها‌ (۹۱ مطلب)، دفاع مقدس در عرصه ادب و هنر (۴۶۳ مطلب)، دفاع مقدس در رسانه و اینترنت ‌(۸ مطلب) و دفاع مقدس و کتاب، کتاب‌شناسی و پایان‌نامه‌ها‌ (۱۹ مطلب) است.
 
جهت بهره‌مندی از دانشنامه دفاع مقدس، اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام
captcha