مقبولیت شخصیت صادق و فاضل شهید هاشمی‌نژاد برای هر جناحی
کد خبر: 3924996
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

مقبولیت شخصیت صادق و فاضل شهید هاشمی‌نژاد برای هر جناحی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: شهید هاشمی‌نژاد شخصیتی بود که همه‌ جناح‌ها او را به عنوانی شخصیتی صادق و فاضل قبول داشتند و سخنرانی‌های سیاسی او برای جوانان بسیار جاذبه داشت.

مقبولیت شخصیت صادق و فاضل شهید هاشمی‌نژاد برای هر جناحیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا ترقی،‌ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، امروز دوم مهرماه در مراسم بزرگداشت شهید عبدالکریم هاشمی‌نژاد که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهید هاشمی‌نژاد در بیان و نطق سرآمد اکثر وعاظ و کیفیت بیان ایشان برای جوانان بسیار جالب بود و از محتوایی غنی برخوردار بود، من به یاد دارم در مسجد فیل، جمعیتی حدود هفت-هشت هزار نفر پای سخنان ایشان می‌نشستند و در دوران انقلاب نیز منزل ایشان مرکز تجمع مجاهدین و مبارزین بود.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از روحانیون مانند شهید مطهری و شهید هاشمی‌نژاد می‌توانستند در هر لحظه پاسخ هر سوالی را بدهند، عنوان کرد: او هرگز پاسخگویی به سوالات علی‌الخصوص سوالات جوانان را فراموش نمی‌کرد، همچنین به دلیل شناخت عمیقی که از دین داشت انحرافات دینی را به خوبی تشخیص می‌داد.

ترقی تصریح کرد: در آن زمان غالب اعضای حوزه علمیه معتقد به جدایی دین از سیاست بودند و شهید هاشمی‌نژاد، آیت‌الله خامنه ای و آیت‌الله قوچانی تعدادی دیگر از شهدا برای دفاع از اندیشه امام و اسلام سیاسی غریب بودند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه عنوان کرد: شهید هاشمی‌نژاد شخصیتی بود که همه‌ جناح‌ها او را به عنوانی شخصیتی صادق و فاضل قبول داشتند، سخنرانی‌های سیاسی او برای جوانان بسیار جاذبه داشت، ایشان هرگز نماز شب‌اش ترک نشد و این تهجد را همواره حفظ می‌کرد، او فرد بسیار با اخلاصی بود که در راه مبارزه روحیه‌ای خستگی ناپذیر داشت.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های سیاسی از تمام جناح‌ها در زندان وجود داشت، خاطرنشان کرد: بازجویانی که در این زندان‌ها حضور داشتند، بسیار خشن و بددهن بودند و برخوردهای بسیار تند و زننده‌ای داشتند و پس از انقلاب علی‌رغم اینکه هیچ‌کدام از مبارزینی که پیش از انقلاب در زندان‌ها حضور نداشتند، از آنان شکایت نکردند، اما به دلیل پرونده سنگینی که داشتند اعدام شدند.

ترقی با اشاره به روحیه ورزشی و با نشاطی که شهید هاشمی‌نژاد در زندان داشت، بیان کرد: ایشان به سایر رزمنگان نیز روحیه می‌داد، او همچنین در زندان زبان انگلیسی خود را تقویت کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی به بیان خاطره‌ای از شهید هاشمی‌نژاد پرداخت و گفت: پیش از انقلاب اسلامی هنگامی که من و شهید هاشمی‌نژاد و تعدادی دیگر از مبارزین آن زمان در زندان‌های رژیم شاه بودیم، روزی هنگام ورزش صبحگاهی، من مشغول صحبت با طلبه‌ای به نام خرسندی شدم که وارد گروهک‌های مجاهدین خلق شده بود و عقایدش به طور کل عوض شده بود، من همان جا در عرض یک ساعت صحبت با او، موفق شدم طرز فکر جدیدش را عوض کنم و او را به تفکر درباره مبانی اعتقاداتش دعوت کنم.

وی افزود: سپس او به نزد اعضای گروهک مجاهدین خلق در زندان برگشت و به آنان‌ گفت هیچ‌کدام از عقایدی که تا به حال سعی کردند وارد ذهن او کنند، مبنای درستی ندارد. سپس تعدادی از اعضای این گروهک نزد آقای عسگراولادی آمده و گفتند ما سه ماه روی ذهن این طلبه کار کردیم و حال یکی از همفکران شما آمد و در عرض یک ساعت تمام زحمات ما را نقش بر آب کرد، آقای عسکراولادی به آنان گفت از همین ماجرا معلوم می‌شود که مبانی فکری شما تا چه حد اشکال دارد.

ترقی افزود: روزی من درباره اعتقادات مذهبی ضعیف اعضای مجاهدین خلق به شهید هاشمی‌نژاد گفتم و ایشان بسیار برآشفته شدند و تعدادی از اعضای این گروهک را خواستند که توضیح دهند و آنان از بیان حقایق طفره رفتند و گفتند ما اصلا در خصوص مسائلی که در ضدیت با اسلام است، در جلساتمان صحبت نمی‌کنیم. اتفاقا همان روزها طی جلسه‌ای که در یکی از راهروهای زندان تشکیل شده بود، یکی از اعضای مجاهدین خلق اقدام به مطرح کردن بحث‌های انحرافی در خصوص شهادت امام حسین (ع) کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در نهایت این گروهک در سال ۵۴ اعلام کرد که ما تا الآن از اسلام به عنوان یک پوشش استفاده می‌کردیم و حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که دیگر نیازی به این پوشش نداریم، به یاد داریم شبی که اینان این موضع خود را اعلام کردند، شهید هاشمی‌نژاد تا صبح نخوابید و با تعدادی از اعضای این گروهک بحث می‌کرد. از همان شب شهید هاشمی‌نژاد تبدیل به دشمن سرسخت مجاهدین خلق شد و یک روز در زندان این منافقین گفتند در صورت رسیدن به حکومت، اولین نفری که به شهادت می‌رسانند، شهید هاشمی‌نژاد خواهد بود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و از دیگر همرزمان شهید هاشمی نژاد، ضمن گرامیداست هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شخصیت‌های تاثیرگذار بر پیروزی انقلاب اگر از جانشان نمی‌گذشتند نمی‌توانستند پیروز شوند.

وی عنوان کرد: شهید هاشمی‌نژاد از کشته شدن در این راه ترسی نداشت و ایشان با تمام وجود احساس وظیفه می‌کرد، همچنین یکی از دلایل اخلاص ایشان هم نفس بودن با آیت‌الله کوهستانی بود، از ایشان درس تعبد آموخته بود و ما در شناساندن این شخصیت‌ها به نسل جوان غفلت کردیم ما نه فیلم، نه مستند و نه کتاب چندانی برایشان نساخته و ننوشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha