بیشترین تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس به قلم بانوان بوده است
کد خبر: 3926013
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

بیشترین تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس به قلم بانوان بوده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: اگر به تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌ها توجه کنیم، متوجه می‌شویم که عمدتاً بر روی کتاب‌های نوشته شده از سوی بانوان بوده است.

بیشترین تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌های بانوان بوده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در نشست مجازی «زن، کتاب و دفاع مقدس» که امروز، هفتم مهرماه به‌همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد در رابطه با فعالیت زنان در عرصه ادبیات دفاع مقدس، اظهار کرد: به این نکته کمتر توجه شده است که آثار فاخر دوران دفاع مقدس به قلم زنان به رشته تحریر در آمده و فکر می‌کنم که اگر بخواهیم بررسی کنیم، از کتاب «دا» تا کتاب‌های «دختر شینا»، «فرنگیس» و «گلستان یازدهم» که از کتاب‌های تأثیرگذار جریان‌ساز دفاع مقدس بوده‌اند، می‌توانیم‌ نام ببریم که آن‌ها را زنان به رشته تحریر درآوردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در اولین روز از هفته دفاع مقدس امسال فرمایشات بسیار ماندگار و راهبردی را بیان کردند که ما هم خود را مخاطب بخش عمده‌‌ای از آن فرمایشات می‌دانیم و بنا داریم در ادامه فعالیت‌هایمان به تحقق این فرمایشات، در حد وسع و جغرافیایی فعالیتی خود بپردازیم. یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در فرمایشات‌ خود به آن اشاره فرمودند حضور و فعالیت همه اقشار، به‌ویژه جامعه زنان بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: حضور زنان در دفاع مقدس یک حضور پررنگ بود، هم خود بانوان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند و هم مادرانی وجود داشتند که فرزندانی را تربیت کردند و در طبق اخلاص، برای حفظ اسلام، ارزش‌های انقلابی، نظام اسلامی و دفاع از میهن به جبهه‌ها فرستادند و مقاوم‌تر از مردان، این فرهنگ را به دنیا مخابره کردند که اگر فرزندشان در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از میهن به شهادت برسد هیچ خللی در اراده آن‌ها ایجاد نمی‌شود و هیچ ناراحتی و اندوهی از این بابت ندارند.

سبزیان اظهار کرد: همکاران ما در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، بر اساس اراده و سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پرداختن به این موضوع را وظیفه خود می‌دانند. اگر کتابخانه‌های دفاع مقدس را به‌عنوان یکی از منابع مهم در نظر بگیریم، تاثیرگذارترین افراد و اقشار بانوان بودند که کتاب‌های خوب را به رشته تحریر درآورده‌اند.

وی عنوان کرد: اگر به تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌ها توجه کنیم، متوجه می‌شویم که تقریظ‌ها عمدتاً بر کتاب‌های نوشته شده توسط بانوان است و اگر بخواهیم درصدی را در نظر بگیریم، بیشترین درصد را کتاب‌هایی که بانوان نویسنده نوشته‌اند، تشکیل می‌دهند که این اتفاق نشان از اهمیت این موضوع دارد. آخرین کتاب تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری نیز کتاب «مربع‌های قرمز»، روایت‌گری حسین یکتا به قلم یکی از بانوان بزرگوار بود.

انتهای پیام
captcha