ارائه گزارش عملکرد دارالقرآن اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3926028
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

ارائه گزارش عملکرد دارالقرآن اهل‌بیت(ع)

گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال، از سوی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر ارائه شد.

به گزارش ایکنا؛ با توجه به وجود بیماری کرونا و تراکم جمعیت در این شهر، مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع)،  از فعالیت‌های خود دست نکشید و به صورت حضوری و غیرحضوری به ارائه  برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خود پرداخت.

این مؤسسه در ابتدای سال با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا، از جمله نظارت بر شیوه‌های بهداشتی در همه کلاس‌ها، اجبار استفاده از ماسک و دستکش، تهیه دستگاه‌های پیشرفته ضدعفونی‌کننده و همچنین ضدعفونی کردن همه مجموعه در پایان هر روز، فعالیت‌های حضوری خود را ادامه داد.

این مرکز در تاریخ 12 خردادماه، جشن اختتامیه مکتب‌خانه قرآن و اهل‌بیت(ع) را با حضور دو گروه شرکت‌کنندگان در مقطع سنی ۳ تا ۶ سال و ۷ تا ۹ سال این برنامه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خوش‌قامت به منظور تقدیر از نونهالان قرآنی برگزار کرد.

از دیگر برنامه‌های این مرکز، برگزاری بیست و سومین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی شهرستان با حضور آیت‌الله موسوی، امام جمعه شهر، چهره‌های قرآنی و فعال در مؤسسات فرهنگی، همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نقدعلی، نماینده شهرستان بود که نتایج خوبی حاصل شد.

برپایی نشست هم‌اندیشی خادمیاران آستان قدس رضوی پیرامون برنامه‌های دهه امامت و ولایت، برگزاری کارگاه تخصصی ویژه زوج‌های جوان با حضور کارشناس جمالی، حضور مسئولان دارالقرآن اهل‌بیت(ع) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، برگزار کننده پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در دو بخش آقایان و بانوان به همت سازمان دارالقرآن کریم کشور، توزیع چهار هزار بسته غذای تبرکی در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های این مرکز در سه ماهه ابتدای سال بود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین قربانیان، مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر گفت: از دیگر فعالیت‌های این مرکز قرآنی، همکاری با صدا و سیمای مرکز استان اصفهان در تهیه و اجرای مسابقه بشارت ویژه نوجوانان است که با هدف آموزش روان و ساده قرآن و نهج‌البلاغه ارائه شد. تاکنون ۳۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند. این مرکز در دهه اول و دوم ماه محرم طرح «نذر سلامت» را اجرا و  ۲۳ هزار عدد ماسک رایگان بین عزاداران و شهروندان در حسینیه ایران توزیع کرد.

در راستای تبلیغ و ترویج قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) و جذب جوانان به هنرهای قرآنی، گروه هم‌آوایی قرآن و اهل‌بیت(ع) پس از گذراندن دوره‌های تخصصی از بین قرآن‌آموزان و نخبگان قرآنی مؤسسه تشکیل شد. این گروه به عنوان یکی از گروه‌های تواشیح نوجوان کشور، نخستین اثر فاخر خود را تحت عنوان «باغ عشق» تقدیم کرد که این اثر در سیمای استان اصفهان پخش شد.

مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) در راستای فعالیت‌های تخصصی و آموزشی خود، اقدام به ایجاد نخستین طرح مدرسه التلاوة، حفظ قرآن کریم و آموزش تخصصی فنون تلاوت همراه با تحصیل ویژه پسران پایه چهارم و پنجم ابتدایی و با مجوز رسمی از اداره آموزش و پرورش کرده است. این مدرسه با 20 دانش‌آموز فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کرد. همچنین مدرسه القرآن ویژه دختران مقطع هفتم نیز با حضور 70 دانش‌آموز به صورت حضوری برگزار شد. در سال گذشته بیش از پنجاه نفر ظرف یک‌سال، حافظ پانزده جزء از قرآن کریم شدند.

انتهای پیام
captcha