سیره شهدا برای هر قشری، درسی برای آموختن دارد
کد خبر: 3926173
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

سیره شهدا برای هر قشری، درسی برای آموختن دارد

یک فعال حوزه نشر آثار دفاع مقدس گفت: سیره شهدا برای هر قشری و با توجه به موقعیتی که برای هر فردی وجود دارد، درسی برای آموختن دارد و می‌توان با مطالعه آثارشان، آن‌ها را در زندگی به‌کار برد.

سیره شهدا برای هر قشر، حرفی برای گفتن دارندحسن بهشتی، فعال حوزه نشر آثار دفاع مقدس‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در کشور و حتی استان از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است؛ اما به مردم معرفی نشده‌اند. 

وی ادامه داد: این در حالی است که کتاب‌‌فروشی‌های سطح شهر نیز تنها کاری که در حوزه فروش کتاب‌های دفاع مقدس کرده‌اند، این است که یک غرفه کوچک را به این نوع کتاب‌ها اختصاص داده‌اند.

بهشتی بیان کرد: در خراسان رضوی شهدای زیادی داریم که کتاب‌های زیادی نیز در خصوص آن‌ها به چاپ رسیده است؛ اما متأسفانه هیچ یک از این کتاب‌ها حتی در کتاب‌فروشی‌ها نیز به چشم نمی‌‌آید و البته برای مردم نیز معرفی نشده‌اند تا مردم بتوانند آن‌ها را برای مطالعه خود انتخاب کنند.

این فعال حوزه نشر آثار دفاع مقدس تصریح کرد: البته آثاری که در غرفه کوچک کتاب‌فروشی‌ها وجود دارند، کتاب‌هایی هستند که اغلب با آن‌ها آشنایی دارند و برای مردم شناخته‌شده‌تر هستند، اما آثار دیگری که در خصوص شهدای دیگر باشند، در این غرفه‌ها به چشم نمی‌خورد.

وی گفت: پیشنهاد ما به مردم و به‌ویژه نسل جوان این است که این کتاب‌ها را حتماً مطالعه کنند؛ چرا که در برخی از این آثار خاطرات اعجاب‎انگیزی وجود دارد که با خواندن آن‌ها می‌توان زندگی خود را تغییر داد و به نوعی می‌توان راه و رسم درست زندگی کردن را نیز از آن‌ها آموخت.

بهشتی تأکید کرد: در واقع اینگونه می‌توان گفت که این کتاب‌ها برای هر قشری و با توجه به موقعیتی که هر فردی دارد، درسی برای آموختن دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این میان می‌توان به کتاب‌هایی اشاره کرد که درخصوص ازدواج شهداست؛ مطالعه این نوع آثار توسط جوانان با توجه به شرایطی که برای هریک از آن‌ها وجود دارد می‌تواند خالی از لطف نباشد.

این فعال حوزه نشر آثار دفاع مقدس بیان کرد: اگر متولیان ما می‌خواهند که جوانان به سمت این نوع کتاب‌ها سوق پیدا کنند و دسترسی آن‌ها نیز به این آثار بیشتر شود، باید این امر را در نظر داشته باشند که اگر قیمت کتاب‌ها کاهش پیدا کند، قطعاً جوانان و دانشجویان نیز به سمت کتاب سوق پیدا خواهند کرد، اما هنگامیکه این افراد با قیمت کتاب‌ها مواجه می‌شوند، قطعاً به سمت آن‌ها نخواهند رفت؛ چراکه توان خرید چنین کتاب‌هایی را ندارند و طبیعتاً دسترسی آن‌ها به این نوع آثار نیز کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیری که آثار حوزه دفاع مقدس می‌تواند در زندگی ایجاد کند، اظهار کرد: درباره خودم می‌توانم بگویم که با خواندن این کتاب‌ها دیدگاهم نسبت به مسجد با آنچه در گذشته وجود داشت تغییر کرد، در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز توانست تأثیرات بسیار زیادی در من ایجاد کند و به نوعی با خواندن آثار شهدا سبک و سیره زندگی را از آن‌ها آموختم و راه روش آن‌ها در پیش گرفتم و به جرئت می‌توانم بگویم که با توجه به مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، اما با خواندن زندگی این بزرگواران به آینده امیدوار شدم.

بهشتی اضافه کرد: می‌توان گفت که مطالعه این آثار می‌تواند انتظار و دلبستگی‌های جوانان به ظواهر دنیایی را کمتر و از طرفی نیز اعتقادات را بیشتر کند.

انتهای پیام
captcha