ادبیات دفاع مقدس نیازمند قلم جوان‌هاست
کد خبر: 3926475
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
در جلسه خوانش متون دفاع مقدس مطرح شد:

ادبیات دفاع مقدس نیازمند قلم جوان‌هاست

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان رضوی جوانان را به کار در حوزه دفاع مقدس و ثبت خاطرات فراخواند و اظهار کرد: نوقلم‌‌ها باید پای کار بیایند؛ چراکه در دفاع مقدس نیز گاهی یک نوجوان بسیجی کاری می‌کرد که یک رزمنده کارکشته و باتجربه قادر به انجام آن کار نبود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سردارحسین‌علی یوسفعلی‌‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان رضوی هشتم مهرماه در هفتاد و پنجمین نشست ادبی شمس که به معرفی و خوانش کتاب «شهد فروش؛ ناداستان شگفت‌‌انگیز سعدالله (جلال صلواتی)» اثر سیدعلی‌رضا مهرداد اختصاص یافته بود طی سخنانی به حضور نویسندگان جوان در عرصه ادبیات دفاع مقدس تأکید کرد.

وی در این جلسه ادبی که در کتابخانه مرکزی امام خمینی‌(ره) مشهد برگزار شد، گفت: من مؤمنانه قبول دارم، کسانی که امروز قدم صادقانه برای زنده ‌نگه ‌داشتن این امر بگذارند، حتماً در فضیلت شهادت شریک‌ هستند. جوانان، ظرفیت «شهد فروش» شدن را دارند و باید به آنان میدان داد.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان کرد: باید جوانان ما دست به کار شوند تا دشمنان نتوانند به حریم مسلمانان وارد شوند. همان‌‌طور که مرکز ثقل دفاع مقدس مردم بودند، صیانت از آن و ارزش‌‌های آن نیز به دست مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ثبت خاطرات رزمندگان، اظهار کرد: ایشان در فرمایشات خود بر این تأکید دارند که این حقایق باید زودتر بازگو و ثبت شود؛ چراکه بسیاری از رزمندگان در 20 یا 30 سال آینده حضور ندارند. رهبر معظم انقلاب بر این اصرار دارند که اگر شما نگویید، دشمن می‌‌گوید و دشمن قطعاً حقایق را نمی‌گوید.

سیدعلیرضا مهرداد، نویسنده اثر نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: من در اواخر جنگ در کنار جلال(سعدالله شهد فروش) در خط مقدم بودم و او پیشکسوت من در تخریب بود. پس از اینکه جلال در سال ۱۳۶۲ شهید شد، یکی از راویان او شدم.

وی ادامه داد: هر زمانی که لازم بود، زندگی جلال را بازگو می‌کردم. هر زمانی که با دانشجویان طی برنامه‌‌های مختلف روبرو می‌شدم، از فضایل وی می‌گفتم. در یکی از دیدارهای دانشجویان با بنده، پس از اینکه در ارتباط با شهید جلال صحبت کردم، یکی از آن‌‌ها چاپ کتاب با موضوع زندگی‌نامه جلال شهد فروش را پیشنهاد کرد.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس افزود: شهید جلال، 23 سال متوالی گمنام بود و پس از آن، یک قطره از اقیانوس زندگی وی در کتاب «شهد فروش» بازگو شده‌ است.

موسی حاجی‌‌نژاد، دانش‌آموخته هنر و مستندساز خراسانی نیز در این برنامه اظهار کرد: «شهد فروش»، زنده‌ترین کتابی است که تابه ‌حال خواندم و آن‌ قدر مصور است که پس از خواندن آن ساخت فیلم «یک فنجان قهوه برای پرسه‌ زدن» را آغاز کردم.

یادآور می‌شود، این نشست به همت سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)، وابسته به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در ادامه سلسله نشست‌‌های ادبی شمس برگزار شد.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha