تجلیل از کاسبان امین خراسان رضوی در هفته بسیج
کد خبر: 3937041
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

تجلیل از کاسبان امین خراسان رضوی در هفته بسیج

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی با اشاره به اینکه  کاسبان امین، ما را در شناسایی گرانفروشان همراهی می‌کنند گفت: همزمان با هفته بسیج تجلیل از کاسبان امین را در دستور کار داریم.

تجلیل از کاسبان امین خراسان رضوی در هفته بسیجمحمدهادی قوی‌پنجه، مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی  درباره برنامه‌های هفته بسیج این نهاد افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح اتحادیه‌های صنفی قرار بر این شد تا کتابخانه سیار همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مجتمع‌های تجاری برپا و این روند تا پایان هفته بسیج ادامه یابد که با توجه به تعطیلات اجباری این روند تا پایان هفته کتاب ادامه یافت.

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی بیان کرد: همچنین طرح «همیار» که از سال گذشته در کشور و همزمان نیز در استان ابلاغ شده بود را پیگیر هستیم و در جلسه‌ای که با مسئول بسیج اصناف کشور، وزارت صمت و وزارت کشور برگزار شد، اتفاقات خوبی انتظار می‌رود.

قوی‌پنجه با اشاره به سه طرح در مرحله اجرا از سوی این نهاد، گفت: یک طرح مربوط به نظارت اصناف بر اصناف است که در آن از کاسبان امین که از قبل هماهنگی لازم با آنان شده و از طریق معاونت اجتماعی سپاه در سطح بازار برای شناسایی متخلفان گرانفروش بهره خواهیم برد.

وی اظهار کرد: طرح بعدی هم به همین منوال است، اما در سامانه بله طراحی شده بدین صورت که بازرسی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف با هماهنگی سپاه وارد عمل خواهند شد و در این راستا نیز همه تخلفات اصناف گزارش می‌شود و مواردی را هم به اطلاعات سپاه گزارش خواهیم داد.

قوی‌پنجه ادامه داد: طرح دیگر طرح همیار با صنعت و معدن است که در آن تعدادی از بسیجیان همراه با بازرسان تحت عنوان «حمایت از صنعت و معدن برای نظارت بر بازار» در نظر گرفته شده که در هفته بسیج این طرح به صورت جدی پیش خواهد رفت.

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی در کنترل و نظارت بر بازار رخ دهد، ضمن اینکه تلاش ما این است تا فروشندگان متخلف را شناسایی و اینگونه تخلفات را ضمن پیگیری گزارش دهیم.

قوی‌پنجه ابراز کرد: از توان کارخانه‌های بلااستفاده برای بهبود اقتصادی استفاده می‌کنیم که در این خصوص و با توجه به شیوع کرونا یکی از این کارخانه‌ها را جهت تولید ماسک وارد عرصه کرده‌ایم که تمام مواد اولیه آن از طریق بسیج اصناف تامین شده و گروه‌های جهادی در آن مشغول به فعالیت هستند.

 وی بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که صورت گرفته ما به همه مجتمع‌های تجاری ابلاغ کردیم که ماسک‌ها را به صورت ارزان و یا رایگان در این ایام کرونایی تأمین و بین همشهریان توزیع کنند.

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی بیان کرد: مراسم تجلیل از کاسبان امین و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر را در هفته بسیج در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha