تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌محور برای ایجاد اشتغال
کد خبر: 3937519
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌محور برای ایجاد اشتغال

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سبزوار با اشاره به معضلات بیکاری در سبزوار گفت: یکی از راهکارهای حل مشکل بیکاری در سبزوار تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه محله محور برای پرداخت وام و ایجاد اشتغال است.

تاسیس صندوق های قرض الحسنه محله محور برای ایجاد اشتغال

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی موحدنیا، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سبزوار، شامگاه پنجم آذر، در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در جمع خبرنگاران این شهرستان که از شبکه‌های مجازی نیز به صورت زنده پخش شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار نفر ساعت توسط بسیجیان شهرستان سبزوار به مردم خدمت‌رسانی شده است.

وی با اشاره به فعالیت 170 گروه جهادی در سبزوار، افزود: توسط این گروه‌های جهادی در بخش عمرانی 168 واحد مسکونی با کمک بنیاد مستضفان و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بازسازی و یا ساخته شده است.

توزیع 20 هزار بسته معیشتی

موحدنیا عنوان کرد: 4000 نفر در ساخت مسجد و بخش عمرانی فعالیت شده است، از آغاز شیوع کرونا، 20 هزار بسته معیشتی به ارزش 30 میلیارد ریال بین نیازمندان سبزوار توزیع شده و برخی از کمک‌های محله‌محور بسیجیان نیز در آمار ثبت نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سبزوار با تاکید بر اینکه بسیج در سه محور فرهنگی، انقلابی و اجتماعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پایداری می‌کند، تصریح کرد: عموم مشکلات کشور بنا به گفته کارشناسان و نمایندگان احزاب مختلف که در زمان انتخابات در کشور بیان می‌کنند، منشا داخلی دارد و حدود 10درصد مرتبط با تحریم‌های نظام سلطه بر ایران اسلامی است.

وی با اشاره به تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌محور برای اعطای وام‌های اشتغال‌‎زایی در سبزوار تصریح کرد: این وام‌ها در 13 محور نظیر پروژه‌های مانند تولید ماهی، کاشت زعفران و نگهدای دام سبک پیشنهاد شده است.

موحدنیا یکی دیگر از فعالیت بسیج را کمک به بازگشت روستاییان به روستا و احیای قنوات و همکاری با جهادکشاورزی بیان و افزود: برخی از مشکلات صنایع بزرگ نظیر قطع برق تنها دامداری 100 راسی تولیدی در سبزوار، تنهابا یک تلفن و همکاری ادارات قابل حل شدن است و منشا خارجی ندارد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سبزوار طرح «هر مسجد یک سنگر سلامت» از دیگر همکاری‌های بسیج شهرستان سبزوار با دانشگاه علوم‌پزشکی این شهرستان است. در این طرح با معرفی بیماران کرونایی در صورتی که نیاز به پرستاری و مراقبت، نیاز به غذا و حمایت مالی  و یا کمک‌های دیگری در دوران قرنطینه داشته باشند، نیازهای غذایی آنها با دادن بسته‌های معیشتی توسط بسیجیان هر محله تامین و در صورت نیاز به پرستاری و مراقبت با ارائه خدمات پرستاری و مشاوره‌ای توسط پزشکان و بسیجیان داوطلب به بیماران کرونایی خدمات‌دهی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha