بیش از 4000 تخت واحد‌های اقامتی مشهد آماده میزبانی از بهبودیافتگان کرونا
کد خبر: 3938098
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

بیش از 4000 تخت واحد‌های اقامتی مشهد آماده میزبانی از بهبودیافتگان کرونا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: 4673 تخت در واحد‌های اقامتی مشهد برای میزبانی از بهبودیافتگان کرونا آماده شده است.

بیش از 4000 تخت واحد‌های اقامتی مشهد آماده میزبانی از بهبودیافتگان کرونابه گزارش ایکنا و به نقل از روبط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری،  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  با اعلام این خبر افزود: در پی درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر احتمال اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص بخشی از فضای واحد‌های اقامتی رسمی به اقامت بهبودیافتگان کرونا به منظور گذراندن دوران نقاهت، تعدادی از مالکان واحد‌های اقامتی رسمی کلانشهر مشهد در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ واحد اقامتی وابسته به دولت و دستگا‌ه‌های اجرایی آماده میزبانی و پذیرش بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ برای سپری کردن دوران نقاهت و جلوگیری از حضور آنان در جمع اعضای خانواده و جامعه تا زمان پایان این دوران هستند.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، گفت: این افراد در این دوره به خدمات بیمارستانی نیاز ندارند و فضای تحت کنترل با خدمات روزانه برای آنان مورد نیاز است. هیچ‌گونه اجباری در زمینه مشارکت این مالکان نبوده و تاکنون با هیچ یک از آن‌ها نیز قراردادی امضا نشده است.

 بیدخوری اظهار کرد: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اقامت این افراد، زیرساخت‌ها مهیا و آماده‌سازی‌های لازم انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، بیان کرد: هم اکنون بیش از 2700 واحد تأسیسات گردشگری در خراسان رضوی دارای مجوز هستند که بیش از هزار واحد آن را اماکن اقامتی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha