ترویج فرهنگ نماز در بستر تولیدات فضای مجازی
کد خبر: 3938480
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

ترویج فرهنگ نماز در بستر تولیدات فضای مجازی

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی نماز را راهی برای تولید محتوای مجازی مورد نیاز در راستای ترویج فرهنگ نماز و شناسایی استعداد هنرمندان در این حوزه بیان کرد.

نیازمند تولید محتوای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز هستیمحجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اولین جشنواره ملی ترویج فرهنگ نماز، اظهار کرد: این جشنواره با محورهایی از جمله «نماز و سیره پیامبر(ص)»، «پیام‌های رهبری به اجلاس سراسری نماز»، «آشنایی با آداب و اسرار نماز»، «نماز و تشکر از نعمات الهی»، «نماز و استعانت از خداوند متعال»، «عاشورا و شهداء»، «تمثیلات نماز و قرآن در احادیث»، «پیوند نماز با خانه» و «مدرسه و مسجد» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره به صورت کشوری و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ستاد اقامه نماز  استان، کانون‎های فرهنگی مساجد، معاونت اجتماعی شهرداری مشهد و مؤسسه فرهنگی هنری رسالت برگزار خواهد شد و افراد علاقه‌مند می‌توانند با این موضوعات کلیپ‌های سه دقیقه‌ای آماده کرده و به دبیرخانه ارسال کنند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: فراخوان این جشنواره از 22 آبان‌ماه از طریق رسانه‌ها و فضاهای مجازی اعلام شده است و هدف از برگزاری این جشنواره در ایام کرونا این است که بتوانیم از این طریق تولید محتوای مناسبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان از سوی افراد هنرمند و علاقه‌مند داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای برگزار خواهد شد و تأکید بر آن است که فیلم‌ها حداکثر سه دقیقه باشد و مهلت ارسال تا 30 بهمن ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: پس از داوری آثار 16 نفر  برگزیده انتخاب خواهد شد و به این منتخبان جوایزی اهداء می‌شود که در این میان استعدادهای افراد شرکت‌کننده شناسایی شده و آثار برگزیده در رسانه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سبحانی‌نیا بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 9059133002 تماس بگیرند و آثار خود را از طریق کانال‎های ایتا، سروش، بله، گپ، ایتا و واتساپ ارسال کنند. اختتامیه اولین جشنواره ملی ترویج فرهنگ نماز اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha