افزایش 4000تخت‌ مراکز اقامتی ویژه بهبودیافتگان کرونا در خراسان رضوی
کد خبر: 3938895
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

افزایش 4000تخت‌ مراکز اقامتی ویژه بهبودیافتگان کرونا در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد تخت‌های مراکز اقامتی برای میزبانی از بهبودیافتگان کرونا از 4هزار و 673 تخت به 8هزار و 268 تخت افزایش یافت.

افزایش 4000تخت‌ مراکز اقامتی ویژه بهبودیافتگان کرونا در خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری، معاون گردشگری این اداره‌کل اظهار کرد: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مبنی بر احتمال اعلام نیاز برای اختصاص بخشی از فضای واحد‌های اقامتی رسمی به اقامت بهبودیافتگان کرونا به‌منظور گذراندن دوران نقاهت، تعدادی از مالکان واحد‌های اقامتی رسمی کلان‌شهر مشهد در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: تاکنون 31 واحد اقامتی شامل تعداد۲۲ هتل با ظرفیت ۶۳۴۴ تخت و تعداد ۲۶۸۰ اتاق و تعداد ۹ هتل آپارتمان با ظرفیت ۱۹۲۵ تخت و تعداد ۷۱۸ اتاق آمادگی را برای میزبانی از بهبودیافتگان کرونا اعلام کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد هیچ‌گونه اجباری در زمینه مشارکت این مالکان نبوده و همه این واحدها به‌صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیدخوری تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اقامت این افراد، زیرساخت‌ها مهیا شده و آماده‌سازی‌های لازم انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: این افراد نیاز به خدمات درمانی ندارند و فقط باید این دوره را در فضایی تحت کنترل با خدمات روزانه بگذرانند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تأسیسات گردشگری در خراسان رضوی دارای مجوز هستند که بیش از هزار واحد آن را اماکن اقامتی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha