دولت در کنار خیران قادر به حل مشکلات ناشی از کرونا است
کد خبر: 3946695
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

دولت در کنار خیران قادر به حل مشکلات ناشی از کرونا است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش خیران در کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا، بیان کرد: دولت در کنار خیران قادر است از پس مشکلات ناشی از شیوع کرونا برآید.

دولت بدون کمک مردم نخواهد توانست کرونا را کنترل کندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید حمید موسوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، شامگاه 20 دی‌، در اولین جشنواره فیلم کوتاه بنیاد بین‌المللی «خیریه آبشار عاطفه‌ها» که در محل کتابخانه قلم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه کشورمان مانند بسیاری از کشورها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تبعات آن شده و دنیا در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی درگیر تغییر و تحولات و مقابله با این بیماری است.

وی ادامه داد: کشور ما با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های استکبار جهانی و کشور‌های معاند توانسته با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم کند و خدا را شاکریم که با همه این مشکلات، عملکرد کشور در حوزه مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مشاهده می‌کنیم که در کشور‌های پیشرفته جهان و به ویژه آمریکا تعداد آمار فوتی‌های ناشی از کرونا رو به افزایش و این در حالی است که کشور ما به همت مردم و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و همت کادر درمان در شرایط خوبی قرار دارد.

18 شهرستان خراسان‌رضوی در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد

وی تصریح کرد: ما هم‌اکنون در شرایط مطلوبی از کرونا قرار گرفته‌ایم، در حالی‌که اوایل آذر ماه در خراسان رضوی در پیک سختی از شیوع کرونا قرار داشتیم، اما امروز ۱۸ شهرستان استان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد هستند و خوشبختانه توانسته‌ایم موج بیماری را کنترل کنیم که البته کمک‌های مردمی نقش مؤثری در این راستا داشته است.

موسوی ابراز کرد: نقش مردم در کنترل بیماری کرونا بسیار قابل تحسین است. تصمیم‌ها از سوی دولت اتخاذ می‌شود، اما اجرای آن در دست مردم است، لذا دولت به تنهایی و بدون کمک مردم نخواهد توانست این بیماری را کنترل کند.

وی در خصوص کمک خیران به اقشار آسیب‌پذیر در جریان بیماری کرونا افزود: در این برهه حساس، نیکوکاران و خیران با همت بالای خود به کمک نیازمندان شتافتند که در این میان مجموعه خیریه آبشار عاطفه‌ها یکی از مجموعه‌های موفق در بین مجموعه‌های مردم‌نهاد در این حوزه بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما توانستیم موج کرونا را با همت مردم کاهش دهیم، تصریح کرد:  البته این احتمال وجود دارد که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دچار موج‌های دیگری از این بیماری شویم و اقشار آسیب‌پذیر در این بین معیشتشان سخت‌تر خواهد شد، بنابراین نیازمند کمک بیشتری در این حوزه هستیم.

موسوی بیان کرد: هرچه آثار اجتماعی و فرهنگی ناشی از کرونا را کاهش دهیم، به خوبی از پس مشکلات آن برخواهیم آمد، چرا که با شیوع کرونا سبک زندگی تغییر پیدا کرده و این تغییرات بدون تردید آثار فرهنگی منفی هم به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha