۶۰۰۰ نخبه تحت‌ پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3947575
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

۶۰۰۰ نخبه تحت‌ پوشش کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) نخبگان بزرگی وجود دارند که این افراد در اختیار ما امانت هستند.

۶۰۰۰ نخبه تحت‌پوشش کمیته امداد هستندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز، 24 دی‌ در مراسم آغاز عملیات ساخت پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی امام رضا(ع)، ویژه نیازمندان حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: اصل ۳۱ قانون اساسی تکلیفی برای احداث مسکن برای محرومان است و در گام اول اولویت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت تکریم مددجویان تأکید دارند و رویکرد کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و به سمت توانمندسازی رفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: برای سالمندان و افراد صعب‌العلاج تا آخر عمر خدمات‌رسانی می‌کنیم و از این افراد حمایت می‌شود، اما سایر افراد تحت پوشش باید توانمند شوند و در این خصوص توانمندسازی دارای سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی است.

اشتغال‌زایی ۳۰درصدی کمیته امداد در سال ۹۸

بختیاری تصریح کرد: در سال 1398، 30 درصد اشتغال در کشور به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) با حمایت مجلس شورای اسلامی، استانداران و نمایندگان ولی‎فقیه در شهرهای مختلف انجام شده است و مأموریت ما این است که با توانمندسازی، افراد خودکفا شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: همچنین بحث مسکن موضوع مهمی است و در سبد حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد جزو پر هزینه‌ترین و مهترین موارد محسوب می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه امروز برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن بین شهرداری، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و استانداری کار بسیار بزرگی است و باید گفت مشهد دارای حاشیه شهر بسیار بزرگی است و این افراد به امید کسب شغل به حاشیه شهر مشهد مهاجرت کرده‌اند، در همین خصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام می‌کند، در صورت بازگشت افراد حاشیه‌نشین به روستاها و مناطق زندگی خود به آنها در مسکن و اشتغال کمک خواهد کرد.

وی افزود: حاشیه شهر مشهد با حاشیه شهر سایر شهرها تفاوت زیادی دارد، در حاشیه شهر مشهد خانواده‌های شهدا را نیز داریم و کارهای بزرگی در حاشیه شهر مشهد انجام شده اما هنوز باید اقدامات دیگری انجام داد که امیدواریم با همت و تفاهم‌نامه موجود بتوانیم در سال ۱۴۰۱ مراسم واگذاری این واحدهای مسکونی را برای نیازمندان داشته باشم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) نخبگان بزرگی وجود دارند که با حمایت کارهای بزرگی انجام می‌دهند، امروز ۶۰۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد داریم و این افراد برای ما امانت هستند، همچنین اولویت کمیته امداد، وظیفه خدمت‌رسانی به یتیمان و خانواده‌های سه نفر به بالا است.

بختیاری اظهار کرد: امروز با استانداری خراسان رضوی، در مورد ۸ شهرستان این استان تفاهم نامه‌ای برای اشتغال و مسکن افراد نیازمند منعقد شد تا بدین وسیله ماندگاری روستاییان را در روستاها فراهم آوریم و بخشی از این نیازمندان یتیمانی هستند که خوش حال کردن آنها به‌منزله خوشحال کردن امام زمان(عج) است.

انتهای پیام
captcha