هتک حرمت به زهرای اطهر(س) نتیجه عداوت با علی(ع) بود
کد خبر: 3948271
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

هتک حرمت به زهرای اطهر(س) نتیجه عداوت با علی(ع) بود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: هتک حرمت حضرت زهرا(س) نتیجه کینه و عداوت دشمنان به امیرالمومنین(ع) بود.

هتک حرمت به زهرای اطهر(س) نتیجه عداوت با علی(ع) بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمدعلم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، امروز 28 دی‌ماه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم امام رضا(ع)، بیان کرد: امروز مراسم عزاداری شهادت جانگداز صدیقه اطهر (س) در محضر ولایتمدار امام هشتم(ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین سوگ و عزای عزیز دل پیغمبر (ص) در محضر مهین فرزند برومند ایشان برگزار می‌شود و مهم این است که شما برادران و خواهران عزادار که بر روی فرش امام هشتم (ع) اقامه عزای مادر مظلومه‌اش را فرمودید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: عزاداری شما علامتی است، در آن لحظه که ما را در قبر می‌گذراند، همه پراکنده می‌شوند و در آن خانه جدید و گودال تاریک گور، تنها می‌مانیم، این برق اشک، نشانی ما با امام رئوف(ع) باشد که آنجا حضرت به سراغ ما بیایند و ما را از تنهایی نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنی‌ها با امیرالمؤمنین(ع) بود، ادامه داد: در مسئله مظلومیت صدیقه اطهر(ع) و مصائبی که به ساحت مقدس ایشان وارد شد و هتک حرمت صورت گرفت، محور همه این جنایت‌ها، از نظر هتک حرمت، دشمنی با امیرالمؤمنین(ع) و عداوت با مولا بود، یعنی نتیجه جمع شدن همه کینه‌ها نسبت به امیرالمؤمنین(ع)، در روز دوم رحلت پیغمبر اکرم(ص)، وقتی سایه رسول‌الله از سر این خانواده کنار رفت، را در هتک‎حرمت و هجمه در خانه صدیقه اطهر و اهانت و ظلم به ایشان عملی کردند.

علم‌الهدی افزود: این کینه‌ها و دشمنی‌ها با امیرالمؤمنینی که مجموعه‌ای از فضائل و عبودیت‌ها بود، از کجا منشأ می‌گیرد؟ در پاسخ به این سوال دو دسته بغض نسبت به امیرالمؤمنین(ع) وجود داشت، نخست این که ایشان در همه غزوات، جنگ‌ها و همه عرصه‌های ایثارگری و جهاد در راه خدا، در کنار پیغمبر اکرم(ص) دشمنان را دفع می‌کرد و عناصر ناپاک شرک و کفر را از بین می‎برد. در جنگ بدر، 70 یا 75 نفر از سران قبایل عرب و شجعان قریش به درک رفتند، 35 نفر آنان به دست امیرالمؤمنین(ع) کشته شدند و در کشتن 35 نفر دیگر نیز مولا دخالت داشت. در جنگ احد وقتی 3 هزار نفر به سر پیغمبر ریختند، مسلمانان عده‌ای شهید و عده‌ای فرار کردند و در میان میدان، امیرالمؤمنین(ع) ماند، با 3000 دشمن به سر پیغمبر(ص) ریخته، مولا تنها کسی بود که در مقابل پیغمبر دفاع می‌کرد و دشمن را شکست داد.

وی عنوان کرد: فتنه و توطئه سقیفه در هنگامی که حزب 25 نفره در حال شکل گرفتن بود و عددش به 13، 14 نفر بیشتر نرسیده بود، در نماز صبح در صفوف نماز می‌گشتند، تا افرادی را که با آنان هم مسلک هستند، را جذب کنند. در این میان فردی بی‌بندوبار و هتاک به نام «سالم مولی حذیفه» در بین آنان بود، فکر کردند اگر چنین فردی جذب حزب آنان شود، در هدفشان موفق می‌شوند، از او پرسیدند: «منفورترین قبیله در نگاه تو کدام قبیله است؟» گفت: «بنی‌هاشم، چراکه علی در میان قبلیه بنی‌هاشم است»، گفتند: «چرا؟» گفت: «در میان عرب هر شجاع و گردن‌کشی بود به دست علی(ع) کشته شد، به همین خاطر کینه و عداوت نسبت به علی دارم» و او را جذب کردند.

امام جمعه مشهد گفت: دسته دوم بغض و کینه‌ها را نتیجه رقابت‌هایی دانست که در عرصه ده ساله بین دیگران و امیرالمؤمنین(ع) ایجاد شده بود.

علم‍‌الهدی تصریح کرد: شجاعتی که امیرالمؤمنین(ع) در جنگ‌ها داشت، در مقابل چهره شدن برخی‌ها مانع ایجاد کرده بود، لذا عده‌ای سعی داشتند که نسبت به امیرالمؤمنین(ع) عداوت ورزند، چرا که تجلی حضرت در عرصه‌ها و میدان‌های جنگ، آنان را به حسادت و رقابت وا داشته که طبیعتأ به کینه و عداوت منتهی می‌شد و نتیجه عداوت‌ها، هتک حرمت صدیقه اطهر(ع) شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: حسادت و رقابت در نهایت به کینه و عداوت بدل شد، این کینه‌ها جمع شد، پیغمبر اکرم رحلت کردند و بعد از رحلت رسول‌الله، این عداوت‌ها نسبت به وجود مولا(ع) در شکل این جسارت و حمله به وجود مقدس صدیقه اطهر(س) درآمد و این جسارت‌ها و هتک حرمت‌ها، وجود مقدس ایشان را تا مرز شهادت پیش برد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: مصیبت شهادت این بانوی بزرگوار بر جگر امت اسلام باقی مانده و تا روز فرج و ظهور فرزندش که انتقام مادر را بگیرد، این داغ در دل‌ها در حال فوران است.

وی گفت: امروز شما عزاداران که با قلبی آکنده از عشق و ارادت به ساحت مقدس زهرای اطهر (س) اینجا جمع شدید، در محضر امام هشتم ذکر مصیبت مهم است که اشک ریختن و ارادت به صدیقه اطهر را به ساحت ولایتمدار فرزند برومندشان نشان دهید. آنچه در امروز از خود حضرت زهرا(س) مظلوم‌تر هست، وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین(ع) است، رنجی که امروز علی دارد، دو رنج است، رنج اول اینکه در حال از دست دادن حضرت زهر(س) است، یک پایگاه علی منهدم می‌شود و رنج دوم علی(ع) این است که زهرا(س) کسی که عزیزترین عزیزانش است دارد فدایی و قربانی علی(ع) می‌شود، کینه‌ها، عداوت‌ها و دشمنی‌هایی که با حضرت علی(ع) داشتند، سبب شد، زهرا (س) تا مرز شهادت پیش برود و مولا به داغ صدیقه اطهر دچار شود.

انتهای پیام
captcha