چگونگی بهره‌مندی از ایمان و معرفت حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3948275
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
محمدرضا زائری پاسخ داد؛

چگونگی بهره‌مندی از ایمان و معرفت حضرت زهرا(س)

حجت ‎الاسلام محمدرضا زائری گفت: برای اینکه به عظمت و کرامت حضرت فاطمه(س) نزدیک شویم، ابتدا باید حق را بشناسیم. احترام به والدین، از خودگذشتگی، توجه به محرومین، صبر و تحمل حق است که باید در زندگی خود به کار گیریم و از حقایق و تابش‌های ایمان و معرفت حضرت فاطمه(س) بهره‌مند شویم.

چگونگی بهره‌مندی از ایمان و معرفت حضرت زهرا(س)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس دین و رسانه، امروز 28 دی‌ماه در برنامه‌ای با عنوان «بررسی و مطالعه فضائل و کرامات اهل بیت(ع)» که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که از فضیلت و کرامت اولیای خدا صحبت می‌کنیم، فضیلت و کرامت اولیای خدا را در چه می‌دانیم؟ به طور طبیعی همه ما شنیدیم هنگامی که از بزرگان سخن به میان می‌آید از تصورات غیرطبیعی و غیرعادی سخن گفته می‌شود که مردم به عنوان کشف و کرامت یا به عنوان معجزه از آن یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که مفهوم معجزه در بحث‌های کلامی، زمانی استفاده می‌شود که همراه با ادعای نبوت باشد، بدین معنا که اگر پیامبری ادعای پیغمبری کرد و گفت از طرف خدا آمده‌ام و کار غیر طبیعی انجام داد، معجزه می‌شود، اما وقتی رفتار طبیعی از فردی صادر می‌شود و ادعای پیامبری هم ندارد، از آن به عنوان کرامت تعبیر می‌شود، بدین منظور که در مورد امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نمی‌توان گفت که از معجزاتی برخوردار بودند، بلکه دارای کراماتی هستند.

این کارشناس دین و رسانه با اشاره به اینکه برای شناخت دین و اسلام باید به صورت مرحله‌ای پیش رفت تا به تدریج رشد کرد، افزود: فضیلت امیرالمومنین علی(ع) این نیست که معجزه کند، بلکه با رفتار و معرفت خود دین و اسلام را به دیگران می‌شناساندند. دین باید خود را نشان دهد و این گونه نباشد که ادعای دین‌داری ‌کنیم اما به اندازه یک قرص خواب آن نماز و روزه برای ما فایده نداشته باشد.

زائری عنوان کرد: بدفهمی از دین باعث می‌شود که نتیجه آن اقدام برای ما بی‌اثر شود. زمانی که بدفهمی از دین به وجود می‌آید، زمینه برای خرافات، دروغ، غیبت، بدگمانی و... شکل می‌گیرد، بنابراین باید از ابتدا به طور صحیح فهمید. حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از ابتدا نیامده بودند که شعبده‌بازی کنند، بلکه آمدند تا انسان بودن را یاد دهند و عظمت، فضیلت و کرامت فاطمه زهرا(س) این است که انسان بودن را به دیگران درس می‌دهند.

وی عنوان کرد: برای اینکه به عظمت و کرامت حضرت فاطمه(س) نزدیک شویم، ابتدا باید حق را بشناسیم. احترام به والدین، از خودگذشتگی، توجه به محرومین، صبر و تحمل حق است که باید در زندگی خود به کار گیریم، مبنای حضرت علی(ع) حق است، فضیلت فاطمه زهرا(س) حق است، اسلام یک دین عقلانی، منطقی و واقعی است که کمتر از آن گفته می‌شود و حیف است انسان بر آستانه معارف و حقایق دین وارد شود، اما این قدر رشد نکند که فضیلت‌ها و کرامت‌های حقیقی فاطمه(س) را نفهمد.

این کارشناس دین و رسانه خاطرنشان کرد: حیف است انسان به آستان مقدس حضرت فاطمه(س) برسد و این بهره‌های معنوی، فضیلت‌ها و کرامت‌های انسانی که آمدند بشر را رشد دهند، بسازند و زندگی‌ها را تغییر دهند، نبرد. حیف است انسان نماز بخواند، روزه بگیرد و دین‌دار باشد، اما زندگی امروز با دیروز تفاوتی نداشته باشد و رفتارهای نامناسب از خود بروز دهد، حضرت فاطمه(س) آمدند این زندگی را بسازند و ما را در این زندگی ارتقا دهند و جلوه‌های درخشانی از انسان بودن، درست زیستن، بالا رفتن و رشد کردن در این زندگی را عرضه کنند، باید از این فرصت زندگی که خداوند به ما عطا فرموده قدر بدانیم و از حقایق و تابش‌های ایمان و معرفت حضرت فاطمه(س) بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha