تدابیر مساجد آمریکا برای مقابله با آشوب‌های احتمالی حامیان ترامپ
کد خبر: 3948901
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

تدابیر مساجد آمریکا برای مقابله با آشوب‌های احتمالی حامیان ترامپ

در آستانه تحلیف بایدن، برخی مساجد آمریکا به دلیل نگرانی از خشونت هدفمند حامیان ترامپ علیه مراکز اسلامی، تدابیر تازه‌ای اتخاذ کردند.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از مینیاپولیس دیلی، دیروز سه شنبه(30 دی ماه)، جمعی از رهبران جامعه مسلمان در مرکز اسلامی توفیق در مینیاپولیس دیدار کردند تا درباره نگرانی‌های امنیتی مسلمانان با مسئولان پلیس محلی بحث کنند. پس از این جلسه، اعلام شد که این مسجد تا آخر هفته تعطیل خواهد بود.
 
خشونت‌های اخیر علیه آفریقایی‌تباران در جنوب مینیاپولیس و تهدید به خشونت در مجلس ایالتی پس از شورش حامیان ترامپ در  6 ژانویه نگرانی‌های امنیتی مسلمانان را تشدید کرده است.
 
عبدالرزاق بیهی، رهبر جامعه مسلمانان این شهر، در ماه سپتامبر قربانی یک تصادف عمدی شد. وی گفت که در این مدت با حضور بیشتر پلیس، او و دیگر رهبران مسلمان دلگرم‌تر شدند و هنوز امیدوارند که شاهد اصلاحات اساسی پلیس در مینیاپولیس باشیم.
 
وی گفت: به دلیل مانع زبانی و فرهنگی، بسیاری از جنایات گزارش نشده وجود دارد. این اولین بار نیست که جامعه نگران خشونت است و آخرین بار نخواهد بود.
 
بیهی تصریح کرد که قصد دارد توصیه‌های این جلسه را به دیگر مراکز اسلامی انتقال دهد. چندین امام جماعت دیگر مساجد که در جلسه حضور داشتند تصمیم گرفتند در طول هفته مساجد خود را ببندند. حاضران در جلسه همچنین درباره چگونگی تأمین امنیت مراکز اسلامی  و مساجدی که در طول هفته باز هستند، بحث کردند.
 
هاچینسون رئیس پلیس منطقه اعلام کرد، وی بنا به امکانات پلیس، گشت‌های بیشتری را در نزدیکی مساجد شهر ترتیب داده و افزود كه پلیس قصد دارد آموزش‌های امنیتی بیشتری برای عموم جامعه ارائه دهد.
 
وی گفت مساجد نقشی اساسی در کاهش تردید احتمالی اعضای جامعه در تماس با پلیس دارند. او همچنین به مردم توصیه كرد كه از خط غیر اضطراری برای گزارش خطرات احتمالی استفاده كنند و افزود كه نیروی پلیس در صورت اطلاع از هرگونه تهدید با رهبران جامعه تماس خواهد گرفت.
 
بیهی گفت: برای ما مسلمانان یا کسانی که سابقه مهاجرت دارند این اولین مورد نیست. ما می‌دانیم که از پس آن بر خواهیم آمد.

انتهای پیام
captcha