هویت ولایی جامعه ایران برای دشمن قابل استحاله نیست
کد خبر: 3949156
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
آیت‌الله علم‌الهدی:

هویت ولایی جامعه ایران برای دشمن قابل استحاله نیست

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هویت ولایی ما برای دشمن قابل استحاله نیست، گفت: در این چند سال هرچه قدرت استکباری در دنیا بوده ما را کوبیده و همه سعی کردند با انجام انواع توطئه‌ها ما را از بین ببرند، اما می‌بینید که امروز ما از 42 سال قبل که انقلاب اسلامی‌مان پیروز شد، قوی‌تر هستیم.

هویت ولایی، ما را در کنار اثربخشی عشق اهل‌بیت، سربلند کرده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر حفظ هویت جامعه ولایی، اظهار کرد: ولایی بودن امتیاز جامعه ما نسبت به سایر جوامع است که ضامن تکامل و سلامتی اجتماعی مردم در برابر مفاسد می‌شود، عامل این ولایی بودن و تقویت و تحکیم آن وابستگی به صدیقه اطهر(س) و حاکمیت مظلومیت ایشان بر کانون عاطفه و عشق مردم است؛ وجود مقدس ایشان مظلومیت جانکاهی داشتند.

وی ادامه داد: جریان استکبار که می‌خواهد بر ملت‌ها مسلط شود، دنبال این است که هویت ملی و دینی مردم یک کشور را استحاله کند و اگر موفق به این امر شود، می‌تواند بر آن مردم مسلط شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هویت ولایی ما برای دشمن قابل استحاله نیست، بیان کرد: ما در این جامعه ولایی به بسیاری از چیزها رسیدیم، 42 سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در این چند سال هرچه قدرت استکباری در دنیا بوده ما را کوبیده و همه سعی کردند با انجام انواع توطئه‌ها ما را از بین ببرند، اما می‌بینید که امروز ما از 42 سال قبل که انقلاب اسلامی‌مان پیروز شد، قوی‌تر هستیم.

کاهش ارزش پول ملی، به هویت ولایی ما ضربه نمی‌زند

علم‌الهدی با اشاره به اینکه کاهش ارزش پول ملی برای ما یک درد و فشار اقتصادی است، اما این مسئله نه به غیرت و نه به هویت جامعه ولایی ما می‌تواند ضربه بزند، یادآور شد: ما صدها سرمایه داریم و این هویت ولایی ما را در کنار اثربخشی عشق اهل‌ بیت(ع)، سربلند کرده و زبانزد مردم جهان شده است، به‌طوری که ملت‌های مسلمان کره‌زمین به ما به عنوان جامعه پیشرفته دینی نگاه می‌کنند که همه اینها ناشی از برکات جامعه ولایی است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: جوانان این کشور که در عرصه‌های علمی افتخارآفرینی می‌کنند، متعلق به امروز جامعه ایران نیستند، این جوانان در گذشته و سال‌های قبل هم در این کشور حضور داشتند اما چرا در دوران پهلوی این استعدادها شکوفا نمی‌شد، چون جامعه، جامعه ولایی نبود و بستری نبود تا این استعدادها رشد کند؛ امروز با عشق شما مردم این استعدادها به عرصه علم و دانش آمده‌اند و شکوفا شده‌اند. هویت دینی و علمی ما به پیشرفت‌های علمی دانش‌بنیانی است که توسط نوابغ این جامعه به‌وجود آمده و نمونه آن را امروز در تولید واکسن ایرانی کرونا توسط همین دانشمندان مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: با وجود اینکه آمریکا و انگلیس واکسن کرونا را تولید کردند، اما می‌بینید که این ویروس این دو کشور را مستأصل کرده است. آنها واکسن دارند اما مردم می‌ترسند آن را تزریق کنند، آن وقت جوانان متدین و باایمان ما واکسن کرونا را تولید و بر روی فرزندان خودشان آن را آزمایش کردند و اعلام شده که آنتی‌بادی آن، تا هشت برابر در بدن داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند، رشد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در چنین بستری در انقلاب به سر می‌بریم، اضافه کرد: اما در مقابل می‌بینیم که مردم انگلیس و آمریکا به واکسن‌هایی که در کشورشان تولید شده اطمینان ندارند، تن به کشتار ویروس داده‌اند اما به تزریق واکسن تن ندادند.

علم‌الهدی با اشاره به تصمیم مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن از انگلیس و آمریکا، بیان کرد: افرادی که متأسفانه به خاطر بیماری سیاسی که دارند نسبت به این تصمیم مقام معظم رهبری اعتراض کردند و واقعیت‌ها را نادیده گرفتند؛ و واکسنی که خودشان جرئت نکردند تزریق کنند می‌گویند چرا آن‌را به کشورمان وارد نکنیم.

امام‌جمعه مشهد با طرح این پرسش که با داشتن چنین سرمایه‌هایی در کشورمان آیا شایسته است که ما به دنبال داروی خارجی برویم، افزود: اینها در سال‌های 1947 و 1948 واکسن سیفلیس را آزمایش کردند و مردم گواتمالا دچار سیفلیس شدند، در سال 1990 روی نوزادان اسپانیایی و سیاه‌پوست واکسن سرخک را آزمایش کردند و یک هزار و 500 نوزاد را کشتند، همه مردم دنیا سوژه‌های آزمایش آنها هستند و آنها باکی از آدم‌کشی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دانشمندان امروز در بستر این انقلاب رشد کردند و این به خاطر عشق به حضرت فاطمه(س)است، اظهار کرد: جوانان عزیز ما باید به این مسئله توجه داشته‌ باشند که هویت ما به کاهش ارزش پول ملی ما نیست، بلکه به حرکت‌های دانش‌بنیان و ارزش‌های بنیادین است که در کشورمان توسط دانشمندان ایرانی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha