جشنواره امام رضا(ع)؛ مبداء گفتمان‌سازی رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی
کد خبر: 3949514
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

جشنواره امام رضا(ع)؛ مبداء گفتمان‌سازی رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی

یک کارشناس مسائل رسانه و استاد دانشگاه، فعالیت‌های رسانه‌ای حول جشنواره امام رضا(ع) را مبداء فعالیت‌های گفتمان‌ساز در حوزه رضوی بیان کرد.

جشنواره امام رضا(ع)؛ مبداء گفتمان‌سازی رسانه‌ای با محوریت سیره رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل رسانه و استاد دانشگاه، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در حوزه رسانه با محوریت معرفی و تبیین سیره و جایگاه رضوی برداشته شده است، اما قطعاً این اقدامات در حد لزوم باقی مانده و به مرحله کفایت نرسیده و باید این مسیر را پرشتاب ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه برپایی جشنواره‌های رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی باید از نگاهی جامع‌الاطراف برخوردار باشد، بیان کرد: سیره رضوی را باید به اجزاء مختلف و متعدد تقسیم کرد. نگاه به این سیره رویکردی کل محور و پاسخگو به تمامی نیارهای بشر است و آنچه رسانه از این سیره استخراج می‌کند نیز باید شامل و حاوی همین مشخصات باشد.

مقدم‌فر تصریح کرد: رسانه هم در حوزه فرمت (ساختار) و هم در حوزه نرم‌افزار(محتوا) باید این رویکرد را به سیره رضوی بسط دهد و جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به دلیل تنوع تولیدات می‌تواند نقطه آغازی برای این جریان باشد.

وی ابراز کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) هم در سطح سیاستگذاری و هم در سطح بهره‌گیری از خروجی‌ها باید به صورت برنامه‌ریزی شده پیش برود و برای هر کدام از تولیدات صورت گرفته در این حوزه کار ویژه مشخصی با نیت بسط گفتمان رضوی تعریف کند.

این کارشناس مسائل رسانه و استاد دانشگاه ادامه داد: از سوی دیگر این جشنواره را صرفاً باید یک نقطه آغاز در نظر گرفت، به این معنا که جریان تولید رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی باید جریانی مداوم و بلندمدت باشد و نگاه پروژه‌ای به این جشنواره نباید داشت، زیرا ممکن است منجر به آفت شود.

وی بهره‌گیری از نظرات متخصصان و پیشکسوتان حوزه رسانه در حوزه گفتمان‌سازی سیره رضوی را مؤثر دانست و بیان کرد: تولیدات خوبی در سال‌های اخیر چه از مجموعه آستان قدس رضوی و چه از مجموعه‌های بیرونی در خصوص امام رضا(ع) صورت گرفته است، اما قطعاً برای ادا کردن حق مطلب در این زمینه راه بلندی در پیش داریم.

انتهای پیام
captcha