کسری ۳۱ میلیارد تومانی بودجه بهزیستی خراسان رضوی
کد خبر: 3949979
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

کسری ۳۱ میلیارد تومانی بودجه بهزیستی خراسان رضوی

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی از کسری بودجه ۳۱ میلیارد تومانی بهزیستی خراسان رضوی در سال جاری خبر داد.

کسری ۳۱ میلیارد تومانی بودجه بهزیستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، محسن توحیدی‌مقدم، معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی به دلیل گستردگی جغرافیایی، زیارتی و سیاحتی‌ بودن، مهاجرپذیری بالا و نیز جمعیت حاشیه‌نشین، شایسته‌ توجه ویژه از سوی سازمان بهزیستی است و اعتباراتش باید متناسب با این شرایط در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در کمتر شهری در کشور نزدیک به یک و نیم میلیون جمعیت شناور حاشیه‌نشین و میلیون‌ها زائر و مسافر را شاهد هستیم افزود:‌ مشهد با این تعداد جمعیت شناور و شهرستان‌های بزرگ استان، به اندازه‌ جمعیت یکی دو استان، جمعیت حاشیه‌نشین دارد که خودش خیزش‌گاه آسیب و مشکلات اجتماعی است.

توحیدی‌مقدم با یادآوری اینکه همسایگی افغانستان، آسیب‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر و اعتیاد و وجود بیشترین مددجویان مجهول‌الهویه، از جمله فاکتورهای منحصر به فرد این استان است گفت: خراسان رضوی دارای ۳۳ شهرستان است که پنج شهرستان در همین دو سال گذشته تأسیس شده که همه‌ آنها به اعتبارات خاصی نیاز دارند و باید اداره و کارمند برایش تأمین شود.

وی بیان کرد: تاکنون برای سه شهرستان، رئیس اداره تعیین کرده‌ایم و برای دو شهرستان گلبهار و ششتمد هم تا پایان سال باید مسئول معرفی شوند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی با حدود هفت میلیون جمعیت در سال ۹۸ تقریبا بیش از هشت درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد که می‌باید به همین نسبت و سایر فاکتورهایی که به آن اشاره شد بودجه و اعتبارات به آن اختصاص یابد.

وی در زمینه‌ کارکنان بهزیستی خراسان رضوی و تنوع جنسیتی آن گفت: خانم‌ها با ۷۷۳ نفر، ۶۳ درصد کارکنان ما را تشکیل می‌دهند. ۹۰۰ نفر از ۱۲۲۷ نفر کارکنان بهزیستی خراسان رضوی، دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.

توحیدی‌مقدم گفت: در حالی که ما به صدها نفر نیروی انسانی برای پوشش این وسعت خدمات نیاز داریم، آخرین سهمیه‌ استان ما در استخدام ۳۳ نفر برای سال جاری است که در ماه‌های آینده قرار است ابلاغ شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری اعتبارات بهزیستی استان فقط پنج درصد رشد داشته گفت: برای تأمین نیازهای استان خراسان رضوی با این وسعت و با در نظر گرفتن شرایط خاص آن، بودجه بهزیستی استان باید دست کم دو برابر می‌شد که بتواند کمبودها را پوشش دهد.

توحیدی‌مقدم همچنین در خصوص کمبودهای بودجه‌ای کارکنان اورژانس اجتماعی، افزود: در بخش کارکنان رسمی و قراردادی این نهاد مهم اجتماعی، حدود سه میلیارد و دویست میلیون تومان کسری داریم که می‌بایست تأمین شود وگرنه در ارائه‌ خدمات این بخش با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha