زیباسازی نمازخانه مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر: 3950357
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

زیباسازی نمازخانه مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه زیباترین مکان مدارس باید نمازخانه باشد، گفت: نمارخانه ادارات و مدارس باید همیشه مجهز، تمیز و زیباسازی شود تا شخص برای نماز در این فضا پرواز کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در پیش‌اجلاس استانی نماز با عنوان «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» که امروز، هشتم بهمن‌‌ماه در اردوگاه شهید سلیمان‌خاطر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه زیباترین مکان مدارس باید نمازخانه باشد، اظهار کرد: نمارخانه ادارات و مدارس باید همیشه مجهز و تمیز و زیباسازی شده باشد که شخص برای نماز در این فضا پرواز کند.

وی به بیان فلسفه نماز پرداخت و افزود: محضر پروردگار بهترین و در دسترس‌ترین محضر است و بهترین وسیله و شایسته‌ترین وسیله برای ارتباط با خداست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به نقش نماز و تأثیر خانه، مدرسه و مسجد در برپایی نماز پرداخت و بیان کرد: پیوند این سه گروه می‌تواند نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش‌آموزان داشته باشد.

وی در ادامه به تأثیرگذاری متقابل منزل و مدرسه در امر واجبات دینی پرداخت و افزود: گاهی اوقات این مدرسه است که اهالی منزل را به نماز خواندن تشویق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه عوامل مدرسه باید به امر نماز اعتقاد داشته باشند، بیان کرد: عوامل مدرسه، در امر اقامه نماز رکن هستند و آن‌ها باید به صورت عملی در امر اقامه نماز قدم بردارند و با اعتقاد به امر اقامه نماز نگاه کنند.

وی همچنین از مسئولان آموزش و پرورش خواست در ایام کرونایی، توجه ویژه به امامان جماعت مدارس داشته باشند، گفت: هر دستگاهی برای اقامه نماز اعتبارات خاصی دارد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی با اشاره به وجود انواع آسیب‌های اجتماعی در شرایط کنونی افزود: اگر انسان دلبسته نماز باشد، قطعاً بسیاری از مشکلات جامعه ما حل و جامعه اصلاح خواهد شد.

وی در پایان بر ترویج و تبلیغ نماز میان دانش‌آموزان تأکید کرد و یادآور شد: باید اعتبار خاصی برای تجهیز و زیباسازی مدارس در نظر گرفت.

انتهای پیام
captcha