بازگشایی چهار هزار مسجد تاجیکستان پس از 9 ماه تعطیلی
کد خبر: 3951527
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

بازگشایی چهار هزار مسجد تاجیکستان پس از 9 ماه تعطیلی

درهای چهار هزار مسجد تاجیکستان که بیش از ٩ ماه به علت جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده بود، به روی نمازگزاران بازگشایی شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس 24، روز گذشته مساجد تاجیکستان پس از 9 ماه تعطیلی بازگشایی شد. ‏‏ستاد مقابله با کرونا در تاجیکستان دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را بهبود تدریجی وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در کشور اعلام کرده است.‏
 
صبح دیروز بیش از چهار هزار مسجد، جماعت‌خانه و اتحادیه دینی در سراسر تاجیکستان دوباره فعال شدند. پیش از نماز ظهر در مسجد مرکزی شهر دوشنبه صدها نمازگزار دیده می‌شدند؛ در ورودی مسجد چند نفر از کارکنان مسجد دستان نمازگزاران را ضدعفونی و دمای بدن آنها را اندازه‌گیری می‌کردند.

بعد از شیوع بیماری کووید-۱۹، دو بار مساجد تاجیکستان بسته شدند. بار اول برای دو هفته در ماه مارس و بار دوم از ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۰ تاکنون که بیش از ۹ ماه طول کشید.

اکنون صدها هزار نفر از مسلمانان و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در تاجیکستان می‌توانند در مساجد، جماعت‌خانه‌ها و عبادتگاه‌ها به عبادت مشغول شوند.

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان هفته گذشته در پیام سالانه‌اش به پارلمان این کشور از مردم خواست بدون ماسک به مسجد نروند، در غیر این صورت مساجد بار دیگر بسته و آنها طبق قانون مجازات خواهند شد.

رحمان در این جلسه از مهار کامل بیماری کووید-۱۹ در کشورش خبر داد و گفت: ما امروز خدا را شکرگزاریم که از آغاز ماه ژانویه در کشورمان بیماری واگیردار کووید ۱۹ از بین رفته است، یعنی تاجیکستان امروز بدون کووید ۱۹ است.
 
مقامات تاجیکستان از سازمان بهداشت جهانی درخواست دریافت دو میلیون دوز واکسن کرونا کرده‌اند.‏
انتهای پیام
captcha