تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم
کد خبر: 3955817
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون دوره تربیت مربی حفظ قرآن‌کریم خبر داد.

تمدید مهلت ثبت‎نام در آزمون دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریمعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: دوره تربیت مربی حفظ قرآن‌کریم ویژه فرهنگیان سراسر کشور توسط پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم مستقر در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با همکاری و حمایت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور با برگزاری آزمون ورودی کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: آزمون ورودی این دوره ویژه فرهنگیان در تاریخ چهارم اسفندماه به صورت آنلاین در سراسر کشور برگزار شد که طی آن 11975 نفر از سراسر کشور در این آزمون شرکت کردند و بنا به درخواست‌های رسیده، این آزمون مجدداً از ساعت 18 تا 22 روز سه‌شنبه 5 اسفندماه به صورت آنلاین ویژه افرادی که موفق به شرکت در آزمون قبلی نشدند، برگزار خواهد شد.

مهدوی خواه تصریح کرد: آزمون ورودی در این دوره به منزله ثبت‌نام در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم است و افرادی که حد نصاب کامل را کسب کنند مجوز حضور در دوره را خواهند یافت که این دوره به‌صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد و با توجه به استقبال فرهنگیان مهلت شرکت در آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن‌کریم تا ساعت 22 روز سه شنبه 5 اسفند ماه تمدید شد.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم توسط پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم مستقر در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و با حمایت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور از تاریخ 6 تا 22 اسفند ماه سال جاری و به‌صورت مجازی برای فرهنگیان ادارات آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: محتوای این دوره به صورت کلیپ‌های تصویری 10 دقیقه‌ای از اساتید برجسته کشور از جمله بحرالعلوم در مبحث حسن حفظ و روش تدریس حفظ، سیدجواد سادات فاطمی در مبحث تجوید و وقف و ابتدا و احمد ابوالقاسمی در حوزه صوت و لحن به ارائه مباحث پرداخته و خواهند پرداخت که این مباحث در حال ضبط است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در مجموع پنج مبحث حسن حفظ، تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و روش تدریس قرآن کریم ضبط شده و در حال ضبط است که بارگذاری این مباحث ششم اسفند ماه و همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) انجام خواهد شد.

مهدوی‌خواه ابراز کرد: ویژگی این دوره عملیاتی و کاربردی بودن آن است که بر مبنای سؤالات ارائه شده به خود فراگیران برنامه ریزی شده و علاوه بر آزمون نظری از محتوای چند جلسه نیز آزمون عملی هم برگزار خواهد شد و افرادی که حد نصاب نمره لازم را در این آزمون کسب کنند، مجوز حضور در دوره را خواهند یافت.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: شرکت در آزمون برای همه فرهنگیان امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان برای شرکت در آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم می‌توانند به پایگاه مجازی حفظ قرآن‌کریم در شبکه شاد به آدرس hefzquranmedu@ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha