تاریخ نمونه‌ای مانند حضرت زینب(س) ندارد
کد خبر: 3956420
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
استاد حوزه علمیه قم:

تاریخ نمونه‌ای مانند حضرت زینب(س) ندارد

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه نگاه تبلیغی حضرت زینب(س) به دلیل بصیرت بالای ایشان بود گفت: تاریخ نمونه‌ای مانند حضرت زینب(س) ندارد که در شرایط سخت باز هم به بهترین شکل ممکن تبلیغ خود را انجام دهد.

تاریخ نمونه‌ای مانند حضرت زینب(س) ندارد/ الگوی صبر و شجاعتحجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، با اشاره به اینکه بدون تردید حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنان جامعه ما هستند و در راه اهداف بلند معنوی دین اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا اینکه در نیمه ماه رجب به دیدار حق شتافت، اظهار کرد: با تبیین نقش حضرت زینب(س) در روز عاشورا به ابعاد مختلف نقش ایشان در نهضت کربلا رسیده و می‌توانیم از تمامی ابعاد رفتاری ایشان الگو بگیریم.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) یار و مددکار امام حسین(ع) بودند و حضرت اباعبدالله الحسین را همراهی کردند و پس از جریان عاشورا نیز با وجود فشار و سختی‌هایی که بر ایشان تحمیل می‌کردند به تبلیغ دین اسلام ادامه داده و از خاندان امام حسین(ع) نگهداری و حراست می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) به دلیل وسعت ایستادگی و شجاعتشان در تاریخ شناخته شده‌اند، گفت: حضرت زینب(س) کاروان اسیران را به صبوری دعوت می‌کرد و اگر واقعه عاشورا و وقایع پس از آن نبود، بسیاری از ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) نهفته می‌ماند.

یوسفی‌مقدم با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با وجود سختی‌های اسارت باز هم سعی کرد تا پیام قیام امام حسین(ع) را به گوش مردم برسانند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که اگر انسان صبر پیشه کند و در سختی‌ها استقامت به خرج دهد سرانجام به نتیجه و هدفش می‌رسد، همان‌گونه که ایشان نیز پیام اصلی امام حسین(ع) را رساندند. تاریخ نمونه‌ای مانند حضرت زینب(س) را ندارد که در شرایط سخت باز هم به بهترین صورت ممکن تبلیغ خود را انجام دهد و این نگاه تبلیغی به دلیل بصیرت بالای ایشان بود.

وی یادآور شد: در جریان واقعه عاشورا حضرت زینب(س) صبر بسیاری داشت و بازگو کردن آن برای تمام زنان و مردان می‌تواند الگو باشد.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت زینب(س) گفت: ایشان مطیع محض ولی زمان خود در تمام وقایع و اتفاقات بود و پیام عاشورا را برای همیشه تاریخ با سخنرانی در کوفه و شام با رساترین فریادها ابلاغ کرده و یزیدیان تاریخ را برای همیشه رسوا کردند.

انتهای پیام
captcha