دفاع از حریم ولایت رسالت ویژه زینب کبری(س) بود
کد خبر: 3956464
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

دفاع از حریم ولایت رسالت ویژه زینب کبری(س) بود

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: رسالت ویژه حضرت زینب کبری(س) دفاع از حریم ولایت و امامت بود.

دفاع از حریم ولایت رسالت ویژه زینب کبری(س) بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران رسانه ملی و رئیس حوزه‌علمیه دارالحکمه، شامگاه هشتم اسفندماه، در ویژه‌برنامه شب رحلت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: وقتی خبر جسارت و دست‌اندازی دشمن به حریم پاک حضرت زینب کبری(س) این بانوی بزرگوار منتشر شد، مسلمانان از اقصی‌نقاط جهان با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف وارد صحنه شدند و با تمام قدرت از این حریم پاک و مقدس دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه رسالت ویژه حضرت زینب کبری(س) دفاع از حریم ولایت و امامت بود، تصریح کرد: کسانی که برای دفاع از حریم پاک حضرت زینب(س) وارد صحنه شدند، هم زبان نبودند اما در سنگری واحد و با دل‌هایی سرشار از عشق به اهل‌بیت(ع) به مبارزه با دشمن پرداختند و دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

پناهیان ادامه داد: عشق به حضرت زینب(س) ارتشی بزرگ در منطقه شکل داد که ارتشیان آن از اقصی نقاط دنیا بودند و با این عشق و اتحادی که داشتند، توانستند حماسه‌ای بزرگ در تاریخ قرن رقم بزنند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: در دولت امام زمان(عج) و در حکومت ایشان هم ممکن است، لشکریان آن حضرت هم زبان نباشند اما دل‌های آنها با نور ایمان روشن شده و به همین خاطر در انجام کارهایی که برای تحقق یک حکومت جهانی لازم است با هم همکاری و مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: مسئله ظهور امام زمان(عج) تنها یک مسئله معنوی و اعتقادی نیست، بلکه یک مسئله عینی و واقعی است که وقتی رخ می‌دهد تغییرات بزرگی در عالم ایجاد خواهد شد.

پناهیان ابراز کرد: حکومت حضرت ولی‌الله الاعظم(عج) دارای دو بخش است، یک بخش آن شامل امر ولی خدا است که به همه ما دستور می‌دهد و باید اطاعت شود و بخش دوم این است که سبک زندگی مردم باید مطابق با سبک زندگی آن حضرت باشد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: از جمله مسائلی که در حکومت مهدوی مهم است مفهوم مسئولیت‌پذیری و تعهد نسبت به جامعه است، در آن حکومت جهانی همه افراد نسبت به جامعه پیرامون خود تعهد دارند و همین امر موجب پویایی و رشد جامعه می‌شود.

ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) و مرثیه‌سرایی به‌مناسبت رحلت حضرت زینب(س) و قرائت زیارت رجبیه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha