ورود دومین محموله واکسن کرونا به خراسان رضوی
کد خبر: 3956468
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

ورود دومین محموله واکسن کرونا به خراسان رضوی

رئیس اداره امور بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله دوم واکسن کرونا ۸۷۸۰ دوز واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی اختصاص یافته است.

ورود دومین محموله واکسن کرونا به خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از وبدا، زهرا نهبندانی، رئیس اداره امور بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اعلام این خبر اظهار کرد: 5300 دوز از این واکسن‌ها سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که مشهد و ۱۵ شهرستان را تحت پوشش قرار داده است. بقیه سهم سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و بیرجند و بجنورد است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال و شرق کشور مطرح است، لذا سهمیه واکسن دانشگاه‌های همجوار نیز از طریق خودروهای اعزامی این دانشگاه به تهران با توجه به رعایت زنجیره سرد و نگهداری در دمای ۲۰ درجه زیر صفر، تحویل گرفته شده است.

رئیس اداره امور بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محموله دوم واکسن کرونا به سایر کادر درمانی با اولویت‌بندی پرسنل شاغل در بخش‌های کووید ۱۹ و بخش‌های اورژانس انجام می‌شود.

نهبندانی افزود: در محموله نخست، ۴۷۰ دوز واکسن کرونا به همه کارکنان بخش‌های مراقبت‌ ویژه مرتبط با بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز شاغلان در بخش‌های آی.سی.یو بیمارستان‌ها که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، اختصاص یافت.

انتهای پیام
captcha