«درباره زمان» دیباج راهی کتابفروشی‌ها شد
کد خبر: 3956493
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
به همت انتشارات سروش؛

«درباره زمان» دیباج راهی کتابفروشی‌ها شد

کتاب «درباره زمان» نوشته سید موسی دبیاج به همت انتشارات سروش راهی بازار نشر شد.

موسی دیباج «درباره زمان» کتاب نوشتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «درباره زمان» نوشته سیدموسی دبیاج که به‌تازگی به همت انتشارات سروش منتشر شده است، به مقوله زمان و بررسی آن از دیدگاه‌های مختلف پرداخته است.

وی معتقد است؛ زمان امر بسیط است؛ جنس، فصل، ماده و صورت ندارد و شناخت زمان نیز بسیط و بدیهی و بلکه بدیهی‌تر از بسیاری بدیهیات دیگر است. همچنین زمان نمی‌تواند با هیچ شیء دیگری قیاس شود. هر شیئی در مجاورت زمان اعتبار این همانی خود را از دست می‌دهد و تنها زمان در این همینی خود می‌ماند.

مطالب این کتاب در ۱۰ فصل تدوین شده و عناوین آن شامل سرآغاز پرسش، نظریه اصل و آغاز زمان، زمان و نسبیت، حدوث زمانی و حدوث شیئی، صیرورت جوهری زمان، اجزاء مقموم زمان، امتداد و مختصات در زمان و مکان، زمان و حرکت، ماهیت و هستی زمان و حیات انسان و وحدت انسان و فصل ضمیمه زمان در نظریه پدیدارشناسی است.

سید موسی دیباج نویسنده این‌کتاب، دارای مدرک دکتری فلسفه از آمریکاست و هم‌اکنون به عنوان عضو هیأت علمی در گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به تدریس و پژوهش اشتغال دارد. «فی المکان»، «هرمنوتیک متن و اصالت آن، به ضمیمه هرمنوتیک قرآن»، «فلسفه و معماری» تألیف مشتک با حسین سلطان‌زاده، «آرا و عقاید سیداحمد فردید؛ مفردات فردیدی»، «شعور معماری ایرانی: منابع تاریخی معماری ایرانی»، «شعر و خانه ما: تحقیقی در معماری و ادب معاصر» و «پرسش فلسفی؛ ایرانی بودن چیست؟» از جمله تالیفات او هستند.

یادآور می‌شود؛ کتاب «درباره زمان» با ۲۳۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha